Mida tegid eelmise hooaja auhinnatud meeskonnad suvel?

5. oktoober 2016

Mida tegid eelmise hooaja auhinnatud meeskonnad suvel?

Ajujahi eelmise hooaja Top3 moodustasid SprayPrinter, Foxcademy ja Levon, kes said rahalise preemia äri arendamiseks. Uurisime, millega nad suvel tegelesid.

Kuidas suvehooaeg teie meeskonna jaoks möödunud on? Kas olete võtnud aega ka puhkamiseks või olete ainult tööd rabanud?

Richard (SprayPrinter): Mis suvi? Tööd tegime. Juuli lõpus pidime esimesed tooted välja saatma. Tehas, mis pidi meile kindlad komponendid saatma, kolis mujale, mistõttu lükkus toodete saatmine edasi. Hiina tehase jaoks pole mõnesajane tellimus mingi argument. Saime valusa, aga vajaliku õppetunni. Teiseks, esitasime SprayPrinterile uusi väljakutseid ja võtsime osa Tallinn Art Weekist, tänavakunstifestivalist Bosnia ja Hertsegoviinas ning Eesti kõige kõvemast tänavakunsti üritusest Stencibility.

Sebastian (Foxcademy): Meie jaoks on suvi möödunud väga töökalt! Võime pidada suve jooksul saavutatud arengut tootearenduse ja sisuloome vallas lausa hüppeliseks. Muidugi tegelesime ka strateegiliste küsimustega, millest kõige olulisemaks saab pidada meeskonna täienemist. Nimelt palkasime disaineri. Lisaks korraldasime suve lõpus rohkem kui sajale Eesti õpetajale töötoad. Tagasiside toimunule oli väga positiivne!

Markus (Levon): Suvi möödus meil pigem rahulikult. Üheks olulisemaks sündmuseks oli kindlasti meie osalus Itaalias, Torinos, kus toimus European Innovation Academy lühiinkubaator. Seal arendasime arendasime välja esimese versiooni päris Levoni enda mängust, mis aitas meil Levoni baastehnoloogia oluliselt kindlamaks ja toimivamaks muuta.

Kui kaugele Te enda tootearendusega tänaseks jõudnud olete?

Richard (SprayPrinter): Saatsime esimesed tooted välja SprayPrinteri esimesel sünnipäeval septembrikuu lõpus. Meie hull leiutaja Mihkel tuleb iga päev lagedale uute ideedega, mida kõiki tahaks ka proovida. Samas on aga väga vaja, et meie tootmisjuht Henry talle vahepeal kaane peale paneks ja aitaks fookust hoida. Praegu kogume esimestelt kasutajatelt tagasisidet ning arendamisel on juba ka uus toode – kiirem ja täpsem SprayPrinter, mis võimaldab sama pilti trükkida korraga mitmel inimesel. Pool tiimi naasis äsja Barcelonast. Käisid seal kohtumas maailma parima spreivärvide tootjaga MTN-ga (Montana Colors), kellega alustame koostööd. Alustame spetsiaalsest spreiprinteri värvist ja nende müügipunktidesse lülitumisest. Tegelikult on meil arendamisel ka üks uus nišitoode, mis aga  praegu jäägu üllatuseks. Ütleme aga nii, et sellel oleks potentsiaali haarata päris suur osa ühest natuke teise suunaga turust.

Sebastian (Foxcademy): Tänaseks on meil väga arvestataval tasemel ligikaudu 60% gümnaasiumi matemaatika programmist digitaliseeritud. Viimastel kuudel on tootearendusel olnud rõhk just eelkõige selle teooriaosa interaktiivsemaks tegemisel. Oleme uhked selle üle, et oleme suutnud valmis arendada elulistel näidetel põhineva interaktiivse õpiku, mis suhtleb õpilasega. Hetkel on käsil adaptiivsete mängude ja paari teise (hetkel veel salajase) funktsionaalsuse arendamine, mille üle oleme väga elevil.

Markus (Levon): Hetkel on meie suurimaks probleemiks hääleseadja kaasamine, et välja arendada meie õppemetoodika. Hääleseadjad kipuvad pigem veidi meiega koostööd pelga.a Seega tehnoloogia oleme saanud paika kuid seda kursuseks kokku pannud ei ole.

Kuidas kasutasite enda võidusummat? Investeerisite või premeerisite?

Richard (SprayPrinter): Juunis sulgesime järgmise investeeringu ringi, mille tulemusena oleme arendanud välja füüsilise MVP ning lisaks veel rakendused iOS-i ja Androidi keskkonnas printeri juhtimiseks ning kommuuni loomiseks. Ka võidusumma materialiseerus MVP-ks (ingl. k. minimum viable product), mida oleme praegu klientidele toimetamas. SprayPrinterit praegu poest veel osta ei saa. Küll aga esimene pood maailmas, mis seda müüma hakkab, on Eesti Bauhof. Poelettidele jõuab printer hiljemalt novembris, mis tähendab, et siis saab SprayPrinteri sealt juba jõulukingiks osta. Lisaks Eesti turule hakkame novembris vallutama ka maailma oma – oleme enda parendatud-arendatud tootega minemas Kickstarterisse.

Sebastian (Foxcademy): Võidetud 10 000 eurost on tänaseks lõviosa investeeritud tootearendusse. Maksvaid kliente on tänaseks meil neid ligikaudu 30. See tähendab, et mitte väga palju rohkem kui suve alguses. Põhjuseks see, et sügishooaeg alles algas ja müügitsüklile tuleb pisut rohkem aega anda.

Markus (Levon): Ajujahi võidusumma on meil hetkel täielikult alles. Ootame õiget hetke ja võimalust, et see meie õppemetoodika arendamisesse investeerida.

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: