Top 9 tiimid

Ajujahi 15. hooaja auhinnakonkursile valis žürii 9 meeskonda, kes jätkavad võistlust Ajujahi peaauhinna nimel.

Kuidas kirjeldavad end TOP9 jõudnud iduettevõtted, loe alljärgnevalt.

  • Complok

Complok pakub innovaatilist ja lihtsat viisi, kuidas finantsasutused saavad viia läbi kohustuslike rahapesu tõkestamise koolitusi. Meil on erialane kompetents ja meie endi poolt arendatud e-õppe platvorm, mis pakub koolitatavatele kaasava ja innovaatilise õppimise kogemuse. Iga koolituse edukalt läbinu saab blockchain-tehnoloogial põhineva tunnistuse, mille toel saavad finantsasutused tõendada regulaatorile seadusega kooskõlas olemist.

  1. Millist probleemi lahendate ja mis on teie peamine eesmärk?

Rahapesu ja finantskuritegevuse takistamise mõjusamaks meetmeks on teadlikud, koolitatud töötajad. Tulenevalt seadusest on kõikidel finantsasutustel kohustus iga-aastaselt oma töötajaid rahapesu tõkestamise osas koolitada. Turul napib eksperte ja koolitajaid, majasisestel ekspertidel ei ole aega ega ressursse ise koolitusi läbi viia. Rahapesu tõkestamise koolitus on tihtipeale paljudele osapooltele tüütu kohustus, mis piirdub linnukese täitmisega.

Meie missioon on muuta rahapesu tõkestamise kohustuslikud koolitused ägedaks ja kaasavaks kogemuseks, mis aitavad finantsasutuse töötajatel paremini mõista nende rolli ja panust võitluses finantskuritegevusega.

  1. Kes on teie peamine sihtgrupp, kellele toode on suunatud?

Rahapesu tõkestamise koolitused on suunatud pankadele, finantsasutustele ja virtuaalvääringutega kauplejatele, aga ka näiteks kasiinodele, kinnisvaramaakleritele, notaritele, hasartmängude korraldajatele, kellel on seadusest tulenev kohustus oma töötajaid regulaarselt koolitada.

 

  • FitSphere

FitSphere on füüsilist aktiivsust premeeriv rakendus, mille eesmärk on motiveerida inimesi olema aktiivsemad. Rakenduse tööpõhimõte on väga lihtne: äpp loeb kokku kasutaja päevased sammud, misjärel saab kasutaja tehtud sammud vahetada auhindade ja eksklusiivsete allahindluste vastu. Auhinnad tulevad aga ettevõtete poolt, kelle jaoks FitSphere on ülimalt kõrge kaasatusega turunduskanal.

  1. Millist probleemi lahendate ja mis on teie peamine eesmärk?

FitSphere lahendab kahte probleemi. Inimese probleemiks on motivatsiooni puudus, mis tekitab füüsilist passiivsust. Ettevõtte probleemiks on aga uute potentsiaalsete klientideni küündimine.

FitSphere’i visioon on anda sulle ja kümnetele miljonitele teistele inimestele juurde motivatsiooni, et olla füüsiliselt aktiivsem ja tervem! Inimkeha on mõeldud liikumiseks ning FitSphere’i eesmärk on aidata muuta inimeste jaoks liikumine taas ahvatlevaks ning põnevaks tegevuseks.

 

2. Kes on teie peamine sihtgrupp, kellele toode on suunatud?

Näeme, et FitSphere’i kasutajaskond on täna väga mitmekülgne, kuid keda kõiki iseloomustab saamahimu. Võimalus saada oma igapäevategevuse, sammumise, eest auhindu, motiveerib nii noort kui vana ning aktiivsemat kui ka vähem aktiivsemat inimest.

 

  • Pickitwise

Tulevikus korjavad robotid päikese jõul põldudel robotkätega maasikaid ja muid põllusaadusi.  Robot tuvastab küpsed ja defektivabad viljad ning tõstab need õrnalt karpi.

  1. Millist probleemi lahendate ja mis on teie peamine eesmärk?

Kõik Eesti asfaltteed saaks iga aasta katta korjajate puuduse tõttu riknenud maasikatega. Ka Maasikakasvatajate Liit ja Euroopa suurimad maasikakasvatajad peavad korjamist kõige suuremaks pudelikaelaks.

Meie eesmärk on vähendada toiduraiskamist, tuua inimesteni tervislik toit parema hinnaga, paremad töötingimused töötajatele ja muuta kasvatamine kasumlikuks.

  1. Kes on teie peamine sihtgrupp, kellele toode on suunatud?

Keskmised ja suured maasikakasvatajad, kes tahavad olemasolevad maasikad ikkagi ära korjata ning plaanivad tulevikus laieneda.

 

 

  • Justacart

Justacart on tehisintellektiga tark ostukäru. Enam ei pea sa tooteid ise skaneerima, sest Justacart saab aru, mis tooteid sa kärusse paned ning lubab sul maksta ilma järjekorras ootamata ja ostukontrollita. Lisaks aitab Justacart leida poes üles tooteid ja aitab säästa raha näidates parimaid sooduspakkumisi.

  1. Millist probleemi lahendate ja mis on teie peamine eesmärk?

Supermarketid vajavad lojaalseid kliente aga enamik inimestel on ükskõik, kus nad ostlevad. Toidupoed on viimased 100 aastat püsinud sisuliselt samasugusena. Justacart aitab poel pakkuda unikaalset ja paremat ostukogemust mille pärast ostlejad poodi tulevad.

Meie põhieesmärk on anda poodidele, kus on meie kärud suur konkurentsieelis. Tahame, et poekülastajad ütleksid: “Tulen siia pood, sest siin on Justacart’i kärud”. Meie visioon on, et aastaks 2032 on Justacart kasutusel 20%-is Euroopa ja USA poodidest.

  1. Kes on teie peamine sihtgrupp, kellele toode on suunatud?

Justacart on suunatud toidupoodidele mille pindala on vähemalt 1000 m2 ja kus kasutatakse ostukärusid.

 

  • Myceen

Myceen kasvatab tulevikumaterjale kombineerides seeneniidistiku ja orgaaniliste jääkidega. Ringmajanduslik tootmine väärindab peamiselt puidutööstuse ja põllumajanduse jääke mille tulemusel valmivad süsiniknegatiivsed ja komposteeruvad materjalid. Uudset materjali on rakendatud esialgu mööbli ja sisustustoodetena, kuid hetkel on arenduses ka ehitusmaterjalid.

  1. Millist probleemi lahendate ja mis on teie peamine eesmärk?

Uudne seenematerjal asendab tänapäeva probleemsed materjalid, mida kasutatakse lühikest aega, mille tootmiseks kulub palju energiat ja mis lagunevad palju kauem kui neid kasutatakse. Järjest kallinevate materjalihindade taustal moodustab ehitussektor ligi 40% kogu CO2 emissioonidest. Toormaterjalina saame kasutada laialdaselt saadaval olevaid orgaanilisi jääke nagu saepuru, põhk, mille sidumisel seeneniidistikuga valmivad jätkusuutlikud materjalid.

Meie peamine eesmärk on muuta oma toodetega arusaama ehitamisest ja seeläbi keskkonda üldiselt. Me teeme seda, asendades ebaökonoomsed ja probleemsed materjalid ning protsessid. Me usume, et kasutades looduse enda tehnoloogiat võimendatuna läbi pideva arendustöö ning disaini on võimalik luua puhas ning jätkusuutlik tulevik.

  1. Kes on teie peamine sihtgrupp, kellele toode on suunatud?

Myceeni tooted on suunatud arhitektidele, ehitajatele ning arendajatele, kes julgevad tegeleda vältimatute tuleviku katsumustega juba täna.

 

  • Steelmonitor

Koondame oma platvormile teraskonstruktsioone tootvate ettevõtete kasutamata jäänud terasprofiilide laoseisud. Sellega võimaldame ka teistel huvilistel neid osta ning enda laoseisu hallata ja müüa.

  1. Millist probleemi lahendate ja mis on teie peamine eesmärk?

Kuna teraskonstruktsioonide tootmisel läheb vaja eripikkustega terasprofiile (mitte 6 ja/või 12 m pikkuseid mida hulgimüüjad pakuvad), siis tuleb maksta ka selle eest mida tegelikult projektis ei vajatagi. Sellest tulenevalt iga järgneva projektiga laoseis pidevalt kasvab.  Erinevalt hulgimüüjatest kuvame platvormil reaalajas laoseisu ja hinnad on samuti kõigile nähtavad.

Meie eesmärgiks on võita Ajujaht.

  1. Kes on teie peamine sihtgrupp, kellele toode on suunatud?

Teraskonstruktsioone tootvad ettevõtted.

 

  • The Naturist

Crump on maakeeli kanepi-liha ehk Eesti mahekanepist toodetud kuivatatud valgugraanul, mis vee ja panniga kohtudes muutub taimseks super-hakklihaks. Toode taga on 20 aastat tootearendust ning kogukonna tarkusel põhinev jätkusuutlik toiduettevõte The Naturist.

  1. Millist probleemi lahendate ja mis on teie peamine eesmärk?

Tänasel päeval kaasneb toiduga peamiselt 3 suurt probleemi – selle tootmine on energiakulukas ehk toidusektor emiteerib suurel hulgal CO2, poolfabrikaadid ja liha riknevad kiirelt ning meie igapäeva toidulaud ei ole tervisele kuigi kasulik. Crump seevastu sisaldab ohtralt toitaineid ja 2x rohkem valku kui liha, säilib kapis 2 aastat ning selle tootmine on CO2 positiivne ehk loodusele suur pai.

Soovime 7 aastaga kasvada Euroopa kõige seksikamaks jätkusuutlikuks toidu- ja elustiiliettevõtteks harides inimesi hoolima rohkem ökosüsteemist nii enda ümber kui ka enda sees. Soovime asendada lihakombinaadid.

  1. Kes on teie peamine sihtgrupp, kellele toode on suunatud?

Toode on suunatud teadlikule tarbijale, kes soovib oma looduslikku jalajälge vähendada või oma tervist turgutada igapäevase küllusliku toiduga.

 

  • Kõnekindlus

Toodame kõne arendavaid ja toetavaid mänge ja õppevahendeid, mis valmivad koostöös omal erialal praktiseerivate spetsialistidega. Oleme toonud turule mängu Kõnevurr, mis motiveerib lapsi harjutusi kaasa tegema tänu mängulisusele. Esialgu häälikuprobleemidele suunatud mäng keskendub nüüd lisaks üleüldisele kõne arendamisele.

  1. Millist probleemi lahendate ja mis on teie peamine eesmärk?

Iga 4. laps vajab logopeedilist abi kuid logopeede on vähe. Kui kõneprobleemidega ei tegeleta õigel ajal, siis need süvenevad. Süvenevas nuti- ja kiire elutempoga maailmas suhtlevad lapsevanemad oma lastega vähem, mistõttu on laste sõnavara ja eneseväljendus kasin.

Meie eesmärk on ehitada rahvusvaheline kõne arengut toetav õppemängude bränd. Et oleks oleks mänguline tööriistakomplekt, millega laste kõne arengut toetada kodus ja asutustes. Soovime, et kõik lapsed ja täiskasvanud suhtleksid soravalt ja enesekindlalt!

  1. Kes on teie peamine sihtgrupp, kellele toode on suunatud?

Kõnevurr on suunatud kõigile, kes soovivad lapse kõnearengule kaasa aidata – lapsevanem, vanavanem, õpetaja, logopeed, eripedagoog jne.

 

  • FILARET

Filaret kogub, detoksifitseerib ja töötleb ümber suitsukonisid keskkonnasõbralikuks, komposteeruvaks 3D printimise materjaliks ehk filamendiks – vähendades nii jäätmeid uuenduslikul moel.

Oleme väljatöötanud konide kogumise lahendused, pakkudes suitsukonide prügikaste nii müügiks kui rendiks, et ka see jääde eraldi sorteerida ja võtta ümbertöötlusesse. Ümbertöödeldud materjal on arendatud koostöös TalTechiga, Inese diplomitöö raames (plastitehnoloogia MSc) eesmärgiga tuua turule ringsel majandusmudelil põhineva uudse materjali.

  1. Millist probleemi lahendate ja mis on teie peamine eesmärk?

Ühelt poolt lahendame suitsukonide probleemi, kuna tegu on toksiine täis jäätmega, milles sisalduv plastist filter hakkab maha visates keskkonda mürgitama ning laguneb kahjulikuks mikroplastiks.

Teisalt lahendame ka jäätmeprobleemi 3D printimise materjalide maailmas, pakkudes turule keskkonnasõbralikumat alternatiivi, mis on ka tõeliselt komposteeruv ehk valesti läinud prindid, filamendi lõpud ja printimise käigus tekkinud jäägid saab lihtsalt biojäätmetesse visata.

Meie suur ja ambitsioonikas visioon on mõjutada ja muuta üha kasvavat 3D printimise materjalide turgu, et ringne majandusmudel ja jäätmete ümbertöötlemine taaskasutatavaks materjaliks saaks 3D maailmas globaalselt uueks normiks.

Me küll alustasime keeruka suitsukonijäätme probleemi lahendamisest, ent ettevõtte arenedes liigume edasi teiste jäätmete allikateni eesmärgiga panustada meie keskkonna hoidmisele jätkusuutlike lahenduste kaudu.

  1. Kes on teie peamine sihtgrupp, kellele toode on suunatud?

Konikogumise lahendused on hetkel suunatud rohkem ettevõtetele, festivalidele ja koostööks linnadega, kuid võimalusel võtame vastu soove ka eraisikutelt.

Meie ümbertöödeldud materjal on suunatud nii ettevõtetele kui eraisikutele, kes 3D prindivad (kunstnikud, arhitektid, disainerid, insenerid, hobiprintijad jne), kuid turule viime selle esialgu läbi edasimüüjate.

 

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: