Ajujaht jagab koos toetajate ja EstBANiga sel hooajal äriideede elluviimiseks välja rekordilised 150 000 eurot. Ajujahi ellukutsujaks on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus.
Timey (2019)
Timey on tark indikaator, mille saab kinnitada toidupakendile või kastidele ning see muudab värvi, kui toodet ei ole hoitud õigetes tingimustes. Värvi muutev indikaator loob lisandväärtust kaupade tarneahelas ja hoiab ära liigset toidukaupade raiskamist.
FoodDocs (2018)
FoodDocs on digitaalne enesekontrolli plaan toiduga tegelevatele ettevõtetele, hoolitsedes, et vajalikud dokumendid vastaksid nõuetele ja oleksid paberivabad.
TempID (2017)
TempID arendab ja toodab korduvkasutatavaid nutikleepekaid, mis mõõdavad ja salvestavad kehatemperatuuri.
Sprayprinter (2016)
Võimaldavad sprayprinteri ja nutitelefoni abil ise oma maitse järgi kujundada koduseinu, mööblit, riideid, kontorit, autot ning printida sinna oma lemmikpilt.
Jiffi (2015)
Jiffi pakub mobiilset ühistranspordi piletiostusüsteemi.
Timbeter (2014)
Timbeter võimaldab mõõta palkide arvu ja läbimõõtu täpselt ja kiiresti.
Kids OS (2013)
Kids OS võimaldab vanematel jälgida lapse liikumist ja tegemisi. (Tegutsemise lõpetanud.)
RayBike (2012)
Tegemist on kolmerattalise kokkupandava tõukerattaga, mida saab juhtida ühe käega. RayBike’i juhtimine nõuab vähem füüsilist pingutust kui tavaline tõukeratas.
Virtual Garden (2011)
Ettevõtte veebikeskkond võimaldab hankida aiasaadusi inimestel, kel oma aiapeenar puudub.
Click & Grow (2010)
Click & Grow pakub automaatset niisutussüsteemi toataimedele.
Growfish (2009)
Idee sisuks oli sensorite toel toimiv kalakasvatussüsteem. (Tegutsemise lõpetanud.)
CellTells (2008)
CellTells võimaldas sisestada kirjeid ja meeldetuletusi kalendrisse mobiiliseadme mikrofonisse rääkides. (Tegutsemise lõpetanud.)
4827 äriideed
225 meeskonda
708 tiimiliiget
Click & Grow pakub automatiseeritud hooldussüsteemiga taimepotte. Ettevõte on osalenud maailma mainekaimas startup kiirendis Y Combinator ning tõstnud miljoneid eurosid investorite raha. Tänaseks on Click & Grow müünud sadu tuhandeid nutikaid potte ning ettevõtte põhiturgudeks on USA, Lääne-Euroopa, Hong Kong ja Saudi-Araabia. Ettevõtte turunduse projektijuht Liina Ilvese sõnul võimaldab Ajujahil osalemine säästa aega idee teostamisel ning panna oma idee perspektiivi – selgitamaks välja toote tugevused ja nõrkused.
Bikeep võimaldab jalgrattaid lihtsalt ja turvaliselt lukustada. Bikeep’i turundusjuht Kristjan Lind soovitab tulevastel Ajujahi osalejatel järgida sisemist kirge. «Lisaks teoreetilisetele õppetundidele, andis Ajujaht meile meeskonnana motivatsiooni tööd jätkata ka siis, kui ettevõtmine põrkas vastu esimesi kasvuraskuseid,» ütles Lind.
Timbeter’i äpp võimaldab mõõta metsamaterjali kiirelt ja täpselt, salvestades andmed digikujul töötlemiseks. Tegemist on eeskätt B2B ettevõttega, mille klientuur on globaalne: Belgiast kuni Uus-Meremaani. Ettevõtte eesmärk on kasvatada jõudsalt müüki erinevatel välisturgudel. Idufirma eestvedaja Anna-Greta Tsahkna sõnul annab Ajujaht suurepärase võimaluse ideed testida ja arendada. Ta lisas: «Mul pole ühtki põhjust nimetada, miks mitte osaleda. Sest teil pole praktiliselt midagi kaotada.»
GoWorkaBit ühendab tööandjad, kes vajavad ajutist tööjõudu lühikese etteteatamisajaga. Tegevust alustati Eestis, kuid praeguseks on sisenetud rahvusvahelisele turule. GoWorkaBit’i esindaja kohaselt on Ajujahi suurim väärtus nähtavus – eriti kui on plaanis alustada Eesti turult.
Taxify (nüüd Bolt) äpiga saab tellida takso mugavamalt ja kiiremini kui varem, võimaldades pakkuda madalamaid hindu. Ettevõtte tegevjuht Markus Villig soovitab tulevastele osalejatele: «Keskenduge äri kasvatamisele, mitte konkursi tingimuste täitmisele.» Ta lisas, et Ajujaht andis neile teadmisi, kontakte ja hea turundusväljundi Eesti turul.
Huntloc võimaldab teisi jahipidajaid ja jahikoeri reaalajas jälgida, mis kasvatab jahipidamise efektiivsust ja vähendab jahiõnnetuste tõenäosust. Näiteks USAs sureb jahiõnnetuste tagajärjel tuhandeid inimesi aastas. Idufirma eestvedaja Herko Sunts rõhutab Ajujahi konkursi kui nähtavuse suurendaja rolli, mis annab ligipääsu kapitalile.
SprayPrinter on printer, mis toob pildid nutitelefonist välja – seinale, autole, särgile või kuhu iganes mujale. See on nagu värviraamat ja moodne pintsel ühes lahenduses. Printimiseks läheb vaja SprayPrinterit, spreivärve ja äppi. “Ajujaht tutvustas meid Eestis ning varustas meid kontaktidega. Kahtlemata on Ajujahi võit kandvaks argumendiks ka välismaal,” ütles SprayPrinter’i eestvedaja Richard Murutar.
Biofire on süütegeel, mis on loodust, ohutust ja inimtervist silmas pidav alternatiiv süütevedelikele.
% mehed
% naised
keskmine vanus
% tööga hõivatud
% kõrgharidusega
% omab ettevõtluskogemust
Auhinnafond pakub võimaluse algkapitali hankimiseks. Mentorid tagavad kõrgtasemel ekspertiisi. Koolitused annavad teadmised idufirma loomiseks. Lisaks ei saa alahinnata kasulike kontaktide loomise väärtust: ülemöödunud hooaja võitja Timbeter’i eestvedaja Anna-Greta Tsahkna tutvus oma praeguste kolleegidega Garage48 üritusel, kus nad valiti otse Ajujahi järgmisse vooru. Lisaks, ükski teine äriideede konkurss ei paku sellist nähtavust kui Ajujaht, kuna televisiooni eetriaeg on kallis – Taxify žürii südant ei võitnud, kuid televisioon tegi nad nähtavaks investoritele.
Loe lähemalt osalemisestSihtgruppi on keeruline raamistada, kuna maailma muutvaid ettevõtteid on rajanud nii Ivy League’i ülikoolide vilistlased kui pooliku haridusteega üllatajad. Richard Branson lõi Virgin Grupi 21-aastaselt ja Steve Jobs kukkus kolledžist välja. Olgugi, et peamiseks sihtgrupiks on spetsialistid, kes ihkavad karjäärimuutust ning üliõpilased, kes soovivad luua idufirmat – ideid on oodatud esitama kõik.
Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.