Saue vald toetab kolmandat aastat Ajujahi tiime 4000 euro suuruse eriauhinnaga

14. oktoober 2019

Saue vald toetab kolmandat aastat Ajujahi tiime 4000 euro suuruse eriauhinnaga

Saue vald paneb kolmandat aastat välja Ajujahi arenguprogrammis osalevatele tiimidele 4000 euro suuruse eriauhinna. Ajujahi tänavune auhinnafond on 75 000 eurot.

Ettevõtlusega ei ole kunagi liiga hilja alustada. Sestap kutsutaksegi ideid jagama nii noori kui elukogenuid, õppivaid ja töötavaid, aga ka neid, kel juba ettevõtlusega tegelemise kogemus tagataskus olemas, kuid kes soovivad karjäärimuutust. Osalevatele ideedele pakutakse teadmisi koolitustel, ekspertnõu annavad mentorid ning kõik ideed pannakse sisuliselt proovile. Lisaboonusena muidugi nähtavus – telesaate formaat annab võimaluse osalejale end tutvustada ja tuhandetele inimestele kaasa elada juba idee algfaasis.

Samas ei ole „Ajujaht“ ainult telesaade. Aastate jooksul sealt läbi käinud ideedest on vormunud täiesti tegusad firmad. Näiteks hooajal 2017–2018 Saue valla preemia saanud FoodDocs, mis aitab toitlustusettevõtteid paberimajandusega, on sisenemas juba välisturgudele ja saanud välisinvestoritelt 300 000-eurose rahasüsti.

Upsteami (liikuv autopesu kliendi kontori- või koduuksel) meeskonda ja masinaid näeb Tallinna linnapildis päris tihti. Neilgi õnnestus investeerimisplatvormi Funderbeam abiga saada pool miljonit eurot lisaraha oma firmasse. Praegu hoogsalt turgu võitmas Bolt jäi „Ajujahil“ 2014. aastal teiseks, aga on täna vallutamas uusi turge ja südameid.

Sauevallaka lemmiku konkurss

Saue vald otsustas anda oma panuse „Ajujahi“ auhinnafondi, kuna kontseptsioon, et mõne sõprus- või seltskonna hullumeelsest ideest või mõttevälgatusest vormubki läbi konkursi reaalne ettevõte või toode või teenus, on väga inspireeriv. „Ajujaht on meie jaoks üks võimalus toetada ettevõtlust. Kuigi algne idee oli toetada just Saue vallast kasvavat äriideed, siis veidral kombel ei ole siitkandist vähemalt selle konkursi raames ühtegi jumekat ideed tulnud,“ ütleb vallavanem Andres Laisk.

See on omamoodi tõesti kummaline, sest näiteks samasse elanike suurusjärku mahtuvast ja siinsamas Tallinna külje all Saue valla naabriks olevast Harku vallast tuleb ideid, mis mahuvad „Ajujahi“ konkursi tippu. Vallavanem, kes on olnud kaks aastat ka „Ajujahi“ žüriis, mis 100 kõige perspektiivikamat välja peilis, tõdeb, et lisaks heale ideele on oluline ka tiimi võimekus, see võib saada otsustavaks.

Seetõttu positsioneeris Saue vald oma 4000-eurose eripreemia hoopis tulevase kliendi silmadesse. Ehk et kevadel, kui sadadest ideedest on sõelale jäänud kuus kõige tugevamat, saab sauevallakas valida äriidee, mis tundub kõige vajalikum/kasulikum just talle endale.

Alguse sai see lähenemine juba eelmisel aastal, siis hääletati võitjaks HopKid, mis on sõidu- ja saatmisteenuse platvorm, mis paneb kokku transporditeenuse ja lapsehoidja parimad omadused ning võimaldab lasta lapsi turvaliselt sõidutada ja saata kooli, trenni või näiteks sünnipäevale.

„Ajujahi“ 13. hooajale saab äriideid esitada 27. oktoobrini. Kolmkümmend parimat, kes pääsevad „Ajujahi“ arenguprogrammi, valib ekspertžürii välja novembri lõpuks. Edasipääsejad saavad otsepääsme „Ajujahi“ kiirendisse ja arenguprogrammi, mis lõpeb varakevadel. Hooaja võitja selgub „Ajujahi“ telesaates, mis paneb arenguprogrammi läbinud tiimid viimast korda proovile.

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: