Loomeettevõtjad jagasid nõuandeid ideega läbilöömiseks

10. detsember 2019

Loomeettevõtjad jagasid nõuandeid ideega läbilöömiseks

Detsembris Tartu Loomemajanduskeskuses toimunud teemaõhtul rääkisid loomeettevõtjad, kuidas loovideedega karmis ärimaailmas läbi lüüa.  Oma kogemusi jagasid Ajujahi möödunud aasta finalist ALU ja Tartu Loomemajanduskeskuse inkubant Degritter. Tartu Loomemajanduskeskus rääkis sellest, millised on need peamist viis asja, millega loomesektoris läbi lüüa ja tõi näiteid praegu inkubatsiooniprogrammis osalevatest tiimidest ja vilistlastest.

ALU nõuanded loomesektoris läbilöömiseks:

  • Looming peab olema praktilist probleemi lahendav
  • Sa pead omama realistlikku väljavaadet
  • Sul peab olema hea meeskond
  • Sa ei tohi lasta äril enda loomingulisust piirata – kohanda enda ideed alles hiljem vastavalt ärivajadustele

„Tundsime, et kõik lauamängud on loodud pigem inimestele, kellel ei ole füüsilist puuet, mistõttu oli lauamängude turult välja jäetud väga suur ja oluline sihtgrupp. Tundsime, et see on meie võimalus midagi muuta,“ rääkis idee autor Oskar Mihhailov. Lauamäng ALU on ressursipõhine strateegiamäng kahele mängijale. Mängu eesmärk on kontrollida vastasmängijast suuremat ala. Ala hõivamiseks kasutavad mängijad mängunuppe ja erinevaid tegevusi, kulutades selleks kasutada olevaid ressursse.

Idee sai alguse Eesti Kunstiakadeemias läbitud kaasava disaini ainekursusest. „Selle aine raames toimus töötuba, kus pimekoolitaja palus meil terve 3-4 tunni pikkuse seminari silmad kinni seotuna läbi teha. Saime katsuda ja kogeda erinevaid probleeme, mis on nägemispuudega inimeste igapäevaelu osa.“ Koolitaja ise jagas oma lugu, kus ta sooviks lastelastega lauamänge mängida, kuid paraku pole see väga lihtne olnud. „Ikka peab keegi selgitama või kirjeldama, milline mängulaud välja näeb, või mis laual parasjagu toimub,“ selgitas Oskar.

 

Degritteri nõuanded loomesektoris läbilöömiseks:

  • Pühendu oma ärile täielikult
  • Leia maksvaid kliente võimalikult varakult. Ära jää liialt kauaks toote või teenuse testimisele
  • Loomevaldkonnas on mitmeid edukaid näiteid ühisrahastuse kasutamisel, õpi teiste kogemusest

Uku Püttsepp Degritterist rääkis nende alustamise lugu läbi väikese huumoriprisma. Degritter on masin, mis peseb ja kuivatab vinüülplaate. Ettevõte alustas tegevust 2019. aasta kevadel ja hetkeseisuga on müüdud juba üle 200 masina, millest 99,9% on müüdud välismaale.

Degritter sündis 2016. aastal 20 ruutmeetri suurusel pinnal Ulmelaboris, kui ettevõtte praegune tegevjuht Taniel soovis pesta vinüülplaate. Räpased vinüülid kõlavad väga halvasti ning lisaks määrivad nad ära ka vinüülimängija. Seetõttu otsustas Taniel guugeldada, millised on võimalused vinüülplaatide puhastamiseks. Enamus tol hetkel toodetavatest lahendustest olid robustsed, keerulised, kallid ja koledad. Lisaks tegid nad väga kõva häält mida võiks võrrelda tööstus-tolmuimejatega. “Tegemist oli keldrivaimsuses sündinud toodetega,” rääkis Uku. Seega otsustasid 4 sõpra valmis ehitada enda masina. Raske töö tulemus kandis vilja ja 4 aastat hiljem valmis ilusa disainiga, vaikselt töötav ja kasutajasõbralik Degritteri vinüülplaatide “pesumasin”. Miks aga raske töö tulemusel? Nagu igal alustaval ettevõttel ikka, sai ka Degritteri meeskonnal raha kogu aeg otsa, alguses tuli välja vahetada umbes 50% müüdud masinatest ja kogeti kommunikatsiooniprobleeme oma vahendajatega. Nüüd läheb poistel aga väga hästi, õppetunnid on kogetud ja neist ka õpitud ja 2020. aastal soovitakse müüa 700 masinat.

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: