Hambapasta on eilne päev? Eestlaste õpilasfirma tõi turule loodussõbralikud pastatabletid

15. juuni 2020

Hambapasta on eilne päev? Eestlaste õpilasfirma tõi turule loodussõbralikud pastatabletid

Roheideedekonkursil Negavatt kümne parima tiimi hulka saanud Münt sai Ajujahi eriauhinna, millega kaasnes priipääse meie uue hooaja top 100-sse. Kuidas käib tulevikus hammastepesu, seletab Mündi tegev- ja turundusjuht Marilin Berg.

Miks ja kuidas te alustasite Mündiga?

Juba gümnaasiumi alguses oli meie ettevõtte nelik (mina, Eva Maria Ilves, Aksel Joonas Reed ja Märten Kala) kuigipidi ettevõtlusega seotud. Kes tegeles Amazonis äritsemisega, kes investeeris suveteenistust aktsiatesse, mõni vahendas kaupa.

Idee valmistada just hambapesutablette jõudis meieni eelmisel aastal, kooliaasta esimesel päeval nagu välk selgest taevast. Nimelt alustasime septembris järjekordse ajurünnakuga, mida tolleks hetkeks oli tehtud kümneid – tahe teha õpilasfirmat ja saada aimu päris ettevõtlusmaailmast, oli niivõrd suur. Pärast kaasaskantavaid taskuid ja isepuhastuvaid kassiliivakaste vilksataski nomaadliku eluviisiga Eva peas mõttesähvatus muuta hambapasta kaasaskandmine tableti kujul lihtsamaks.

Varsti mõistsime üheskoos, et võime firmale uue tähenduse anda, milleks on roheline mõtlemine ja jätkusuutlik eluviis. Hakkasime looma täislooduslikke hambapesutablette.

Kuidas see tabletiga hambapesu ikkagi käib?

Ostad poest meie tableti, paned selle õhtul ja hommikul suhu, hammustad korraks sisse ja seejärel hakkab suus looduslikest ainetest koosnev väike vaht moodustuma, mida saad hambaharjaga laiali ajada. Nii lihtne ongi!

Miks te usute, et Münt lööb nii ideeliselt kui rahaliselt läbi karmis hambahügieeni ärisektoris?

Tegemist on nišitootega, mille jaoks on turul vajadus olemas. Nimelt muutuvad inimesed järjest keskkonnateadlikumaks. Seda kinnitab ka turu trend: viimase aasta jooksul on suurtootja Colgate lisanud tootevalikusse nii bambusest hambaharjad kui ka loodusliku koostisega hambapasta. Teiste sarnaste ettevõtete ees tagab Mündile konkurentsieelise kasutajasõbralikkus, kuna klient ei pea loodussäästlikkuse nimel loovutama mugavust. Traditsioonilises hambapastas olev meeldiv maitse ja vahutavus säilivad ning subscription-teenuse abil on uus taastäide postkastis enne, kui vana on saanud otsa.

Selle pärast ei pea ka muretsema, et me ei suuda toota suuri tellimusi – suudame täita ka mitmekümne tuhande tableti kiirtellimusi.

Mida olete siiani saavutanud?

Tänaseks oleme leitavad 20st erinevast veebi- ja jaemüügi esindusest, mille hulgas on ka kõik Eesti suurima ökopoe Biomarket kauplused. Meil on poolsada püsiklienti ja ligi 900 inimest on meie tablette juba saanud proovida. 2020. aasta parima õpilasfirma võistluselt  teenisime auväärse teise koha. Oleme konkureerinud ka idufirmadega, saavutades Kaleidoskoobi võistlusel sTARTUpday-l esikoha ning jõudsime roheideedekonkursil Negavatt kümne parima sekka.

Mida te ootate Ajujahi konkursilt järgmisel aastal – eelkõige arenguprogrammilt ja mentoritelt?

Ajujahi konkursil loodame lähemale jõuda know-how-le, kuidas kiiresti suureks kasvada ja märgatavalt oma turuosa suurendada, et tagada ettevõtte jätkusuutlikkus.

Vaata ka Münti tutvustavat videot siit

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: