Andmeid peab kaitsma: keegi ei oska seda Ajujahil paremini, kui Alfredi meeskond 

25. veebruar 2020

Andmeid peab kaitsma: keegi ei oska seda Ajujahil paremini, kui Alfredi meeskond 

21. sajandi üks suurimaid väljakutseid on üha väärtuslikemate andmete kaitsmine. Ajujahi üks tugevamaid tiime Alfred loodab, et neist saab ettevõtetele sama oluline abiline nagu koomiksimaailma-Alfred oli Batmanile. Küsimustele vastas Alfredi tiimi juht Martin Ojala.

Kust tekkis Alfredi idee ja kuidas ta küpses praegusesse vormi? Mis probleemi te lahendate?

Idee sai alguse sellest, et tööriist, mis pidanuks aitama mul ja mu töökaaslastel ettevõtte andmekaitsetegevusi juhtida, oli äärmiselt ebamugav, ebaselge ja üldiselt rohkem koormaks kui abiks. Ma teadsin, et parem lahendus PEAB olema võimalik, aga turult ma seda ei leidnud. Kurtsin muret kolleeg Jaanale, kes arvas, et me suudaks ehitada ise parema tööriista.

Et selle mõtte kohta ei saaks öelda ainult “Mõeldud! Mõeldud,” vaid, et ka tegudeni jõutaks, siis esimese sammuna läksime Garage48 Cyber Security häkatonile, et teha valmis prototüüp ja testida, kas ka teised selles idees väärtust näevad. Tiim oli tegelikult koos juba enne Garage48 häkatoni. Olgugi, et osad meist ei olnud omavahel kunagi kohtunud, oli juba esimese päeva möödudes selge, et oleme sattunud kampa, kellega koos on mõnus ja produktiivne töötada.

Naljakas on see, et tegelikult olid kõigil selleks nädalavahetuseks hoopis teised plaanid! Osa meist pidi olema öörännakul, osa lihtsalt teises Eesti otsas – kõhutunne pidas paika ja praegu keegi plaanide ümbertegemist loomulikult ei kahetse. Tänu häkatonile saime boonuseks tiimi ka Joosepi, kes sai kaitseväest paar vaba päeva tingimusega, et need veedetakse Garage48-l.

Tänu heade sündmuste ja inimeste kokkusattumisele saame nüüd Alfredi abil muuta ettevõtete andmekaitse juhtimise tõhusamaks.

Idee üksi maksab vähe. Mida peate enda meeskonna suurimaks tugevuseks?

Tsiteerides meie tiimi Tanelit: “Kogemus ja kirg!” Andmekaitse ja infoturve ei ole maailma seksikamad teemad, aga ehitada nullist midagi süsteemset, loogilist, hästi kasutatavat ja hästi töötavat paneb meie kõigi silmad särama. Seda nii suures pildis kui detailsemalt, igaühe oma eriala valdkonnas.

Kes teie meeskonda kuuluvad? Mis on teie taust ja teie omavahelised seosed?

Mina, Jaana ja Maksim töötame koos Pipedrive’is andmekaitse valdkonnas – mina andmekaitsespetsialisti ning Jaana ja Max tootearenduses. Tanel ja Jaana vedasid kunagi koos Fortumo arendust ja täna on Tanel tehnoloogiajuht Singletonis.

Koos tehnilise projektijuhi Liisi ja disainer Piiaga oleme olnud erinevates kombinatsioonides klassikaaslased, korterikaaslased ja sõbrad juba 20 aastat.

Arendajast Joosepist on kahju, et ta vanainimestega nii palju koos peab aega veetma, aga me kõik oleme tema seltskonna ja koodikirjutamise oskuste eest ülitänulikud.

Lisaks põnevatele ühistele ajalugudele on meie ühiseks jooneks ka see, et oleme kõik töötanud ettevõtetes, kelle kliendiks on suurettevõtted. Kuna ka Alfredi äri on B2B suurettevõtetega, siis loodame, et sellest ühisest kogemusest on meile tulevikus kõvasti kasu.

Mida peate enda idee või meeskonna suurimaks väljakutseks/vajaduseks? 

Oleme ehk natuke liiga ettevaatlikud. Samas optimistlik ettevaatlikkus tundub töötavat.

Mingil hetkel vajame kindlasti läbi seinte minevaid müügimehi, aga praegu – kui Alfred on alles oma maailmavallutusplaanide esimeste sammude juures – anname endale aru, et parim müügimees tunneb oma toodet ja esimeses faasis oleme selleks sobivaimad just me ise.

Kuhu ulatub Teie idee või ettevõtte ambitsioon? Mida järgmise 12 kuu jooksul saavutate?

 Lõpuks tahaks jõuda sinna, kus andmekaitse on nii selge, et kõik ettevõtted teevadki seda hästi ja mitte kellegi andmeid ei lähe enam kaduma ega satu valedesse kätesse.

Kuna meie filosoofia on, et andmekaitse ei peaks olema ühe tiimi või osakonna ülesanne, loodame Alfredi abil muuta infoturbe terve meie kliendi ettevõtte toimimise sujuvaks ja lahutamatuks osaks.

Aga enne seda on meie selle aasta eesmärgiks, et esimesed 3-5 andmekaitse tiimi saaks endale kolleegiks Alfredi. Kui võrrelda meie tööriista filmimaailmaga, siis siiani on usaldusväärne Alfred olnud ju ainult Batmani salarelv. Edaspidi on igal infoturbe tiimil oma Alfred, kes alati teab, mis on järgmine kõige tähtsam asi, mida tegema peaks.

Millist konkurenti peate eriliseks või silmapaistvaks? Millises Ajujahi tiimis tahaks ise olla?

Tean, et lähen mööda turvalist rada, aga ausalt – me kõik oleme juba praegu selles meeskonnas, kus me tahame olla. Ilmselt oleme selleks enesele aru andmata terve elu valmistunud. Konkurentidest tekitavad heas mõttes pinget need tiimid, kes tegelevad mõne sotsiaalse probleemiga. Olgugi, et turvalisus ja isikuandmed on igaühe jaoks väga väärtuslikud, siis imetlusväärne on see, kuidas inimesed pühendavad ennast mõne olulise ühiskonnas leiduva valupunkti leevendamisele.

Milliste küsimustega on žürii tagasiside teid enim aidanud?

Palju on edasi aidanud need kommentaarid ja küsimused, mis on sundinud meid rohkem fookust täpsustama. Nagu igal alustaval ettevõttel on ka meil miljon erinevat asja, mida teha, millal teha ja keda täpselt aidata. Samas saame väga hästi aru, et kõige paremini viib edasi oskus keskenduda kõige olulisematele teemadele ja teha neid asju hästi. Žürii küsimused on seda meile vahepeal meelde tuletanud.

Siiani on meil palju kasu olnud ka kommentaaridest, mis aitavad Alfredi ideed kuulajatele selgemaks teha. Oleme tänu nendele vihjetele oluliselt arendanud oma minutilist liftikõne ja muutnud ka seal fookust selgemaks ja lihtsamaks.

Kui peaksite ise endale auditit tegema/kontrollima enda andmete kaitset, kui rahule jääksite tulemusega?

Me ei soovita kellelgi oma andmekaitsevõimekust tunde järgi hinnata. Sellele küsimusele vastamiseks oleks vaja mingit head selget tööriista, millega tõhusalt andmekaitset juhtida ja kontrollida – sellist nagu Alfred.

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: