UpSteam: Ajujaht suurendas arengukiirust tunduvalt

18. september 2018

UpSteam: Ajujaht suurendas arengukiirust tunduvalt

Suvi on sügisele teatepulga lõplikult üle andnud: puhkajad on suvilatest tagasi, linnaliiklus kihab ning töömesilased toimetavad igal rindel. Oli neid, kes töökohustuste juurest mõneks ajaks eemale said, et pikemaks jalad rannaliiva supsata ning päikest püüda kui neid, kes agaralt edasi toimetasid.

Ajujahi XI hooajal kolmanda koha saavutanud liikuvat autopesula teenust pakkuv UpSteam on kahtlemata nende seas, kes suvekuudelgi aktiivselt edasi toimetanud on.

Pärast Ajujahi lõppu ei ole Martin, Valjo ja Aleksis tõepoolest käiguvahetust teinud ega pidureid peale pannud. Oh ei! Meeskond on pärast konkurssi lõppu täiskiirusel edasi liikunud. Teistmoodi need entusiastlikud, säravad ning teotahtelised noored mehed ilmselt ei oskagi. Kui teha, siis kogu jõu, täie südame ning iga keharakuga! Pärast Ajujahti on UpSteamil mitmeid positiivseid edasiminekuid ja põnevaid uudiseid. Nimelt on ettevõtte just praegu tegemas ühisrahastuskampaaniat Funderbeami platvormil – ikka selleks, et järgmine käik sisse panna ning veelgi tempokamalt turge vallutama minna.

Hiljuti sai UpSteamil valmis veel ka kolmas kaubik, mis teeb kogu autopesemise protsessi veelgi efektiivsemaks. “Teiste kaubikute kõrval on see kosmoselennuk!” räägib UpSteami tegevjuht Martin. Kui esimesed kaks kaubikut pandi piltilikult öeldes garaažinurgas iseseisvalt kokku, siis viimati valminud sõiduki valmistamise taga oli märksa rohkem osapooli – projektijuhist insenerini. Just nii on sündinud üks tõeliselt vägev tööloom, millesarnaseid UpSteamil veel plaanis luua.

Ajujaht oli edasiviiv jõud

Kuna UpSteam sisenes Ajujahile valideerimisjärgus oleva teenusega, olid vastuse saanud nii mõnigi küsimus ning ületatud teatud takistused, millega ettevõtte sünniprotsessis silmitsi seistakse. Sellegi poolest oli kogu Ajujahi teekond asendamatu kogemus. Ajujahi programm pannakse kokku seal osalevate meeskondade reaalsetele vajadustele ja nii sai väärtuslikke teadmisi ka UpSteam. Lisaks andis Ajujaht väljundi teoorias kuuldut-õpitut päriselt praktikasse rakendada, nii konkursi vältel kui selle järgselt.

UpSteam peab Ajujahil osalemist kahtlemata tugevaks edasiviivaks jõuks. “Kõige lihtsam on iseennast alt vedada. Kui on aga teadmine, et sul istuvad vastus oma ala spetsialistid ja muud ärininad, ei ole mingi probleem kaheni öösel pitchi harjutada,” meenutab Martin naerdes. Pitchi-eelsetest päevadest on tagasi vaadates lustakaid mälestusi veelgi. Martin kirjeldab ilmekalt, kuidas tema, Valjo ning Aleksis garaažis mootorijuppidest ümbritsetuna seinaga rääkimist harjutasid – et iga sõna ja mõte nõelterav saaks.

Ajujahi vaatajad on näinud, kuidas tiimid kohati utoopilisi ülesandeid lahendama pannakse. Tagasi vaadates on just needsamad väljakutsuvad ülesanded Martini sõnul suure väga viljakad, sest sunnivad kastist välja mõtlema. Samuti ei puudu Ajujahi-teekonnalt kõiksugu üllatused, mis esmapilgul hirmuäratavad tunduvad – seda nad ongi – , aga tegelikult karastavad ja arendavad. Üks sellistest oli möödunud hooajal see, kui tiimid Marko Reikopile pitchima pidid – just seda pidas UpSteam üheks pingelisemaks hetkeks kogu programmi vältel.

Samuti tegi Ajujahil osalemine iseeneslikult ära suure osa teavitus- ja turundustööst. See, et end ettevõttena n-ö pildile saada,- olgu su toode või teenus nii imepärane kui tahes – ongi kõige keerulisem. Tänaseks ollakse UpSteami teenusest laiemalt teadlikud ja siinkohal võib häbenemata osa aust omistada Ajujahile, on Martin kindel. Salgamatu on aga tõik, et UpSteami taga seisavad kolm innukat noormeest ja nende ülejäänud tiim, kuudepikkune töö ja pühendumine – just nii ongi jõutud innovaatilise väärtustloova mugavusteenuseni, millega maailma vallutama minna.

Ühtne tiim on kõige alus

Suurim soovitus, mida UpSteam tulevastele äriideede generaatoritele ja loojatele südamele paneb, on ühtse meeskonna loomine. Sünergia tekib küll ajapikku, ent selleks on oluline juba algusest peale tugevad emotsionaalsed väärtused paika panna. “Peas olev idee võib lihtsasti jääda teostamata, kui puudub ühtsus,” arvab Martin ja lisab, et teostus tuleb igatahes paremini välja, kui on olemas kordaja – meeskond.

Ja neile, kes kahtlevad, oskab tiim UpSteam öelda järgmist: “kes viset ei tee, see sisse ei saa!”. Nii lihtne see ongi. Kuskilt tuleb alustada – ehk alustaks ajude jahtimisest? Ajujaht ootab.

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: