“Toodete Facebook” Lexi.Market kogus nädalaga investoritelt 833 000 eurot.
Tooteinfo halduse ja andmevahetuse platvorm Lexi.Market kogus Funderbeami ühisrahastuskampaania privaatvoorus üle 830 000 euro, mis ületas ettevõtte ootused kolmekordselt.
Kui algselt 40-päevaseks planeeritud kampaaniaga loodeti koguda minimaalselt 250 000 eurot, siis juba esimese 72 tunniga märgiti üle 450 000€ ja vaid nädal kestnud kampaania raames koguti kokku 833 000 eurot. Märkimisväärne on see, et summa koguti kokku ilma avaliku kampaaniata, kus info liikus vaid kitsas investorite ringis. Osakuid märkis kokku 197 investorit, kelle hulgas on nii kümneid kogenud investoreid, kui ka kaubanduse valdkonna võtmeisikuid, ettevõtte töötajaid ja koostööpartnereid. 95% märgiti Eestist, ülejäänud 5% Soomest ja Leedust.
“Investorid on meile öelnud, et Lexi.Marketiga lahendame vahelduseks ka reaalset probleemi,” sõnas Lexi.Marketit arendava Brightspark OÜ juht Kari Maripuu. “See olla nagu sõõm värsket õhku viimase aja rahastuskampaaniate kõrval.”
Finantseeringule on andnud hoogu ka teadmine, et Lexi.Market on jõudnud Ajujaht 2021 konkursil 10 parema idufirma hulka ja jätkab võistlust saate võidu suunas. Ajujahil on tiimi üheks mentoriks Elisa juhatuse liige Andrus Hiiepuu, kes on kirjeldanud Lexi.Marketit kui toodete Facebooki mis on konkursil Elisa soosik kui üks kõige perspektiivikamaid tiime.
Lühidalt öeldes on Lexi.Market on mitmekülgne ja mugav tooteinfo haldusplatvorm pilves. Täpsemalt seletades: kuigi e-lahendused on praegu olulisemad kui kunagi varem, vahetatakse kaubanduses siiani uskumatult palju e-kirju mahukate Exceli-failidega. Nimelt tuleb jaekettide jaoks iga müügile pääseva toote kohta täita üle kahesaja andmevälja, kusjuures jaekettide nõudmised tooteinfole on erinevad. Pealegi peab tootja või hulgimüüja saatma uue Exceli-faili iga kord, kui muutub tooteinfo või tahetakse teha kampaaniapakkumist. Ka jaekettidele võib sellise infovahetuse haldamine olla suur ajakulu. Lexi.Marketi platvormil on kogu tooteinfo koos fotodega, selle muutmine lihtne ja kergesti jälgitav. Lisaks on suhtlusliidese kaudu tootjatel ja jaekettidel-hulgimüüjatel võimalik toodetele pakkumisi teha ja neid kinnitada ning kokkuleppeid sõlmida. Ühtlasi tähendab see, et tarbijani jõuavad eri tooted kiiremini nii füüsilises kui ka e-poes ja on täpsemini kirjeldatud.
Lexi.Market beetaversioon on saadaval 2020. aasta sügisest. Hetkel kasutab platvormi juba üle 30 tootja ning koostöö käib kõigi suuremate Eesti jaekettidega.
“Brightspark’i eesmärk on arendada Lexi.Market platvormil välja terve kaubanduse ökosüsteem, mis pakub lisaks tooteinfo haldusele ka töövahendid tarnelepingute haldamiseks, kampaaniate haldamiseks, müügi ja ostu juhtimiseks, sortimendiotsuste tegemiseks, toodete kuvamiseks e-poodi, automaatsete ostutellimuste juhtimiseks (AI) ja palju muud” visioneerib Maripuu. “Meie eesmärk on oma kliente toetades liikuda kaasa nende jaoks olulistele välisturgudele ja ehitada globaalne kaubanduse võrgustik, mis kaasajastab ja automatiseerib võimalikult palju rutiinset tööd, mida kaubandusettevõtted igapäevaselt tooteinfo haldamisega seoses teevad”.
Tarkvaraarendusfirma Brightspark asutasid 2011. aastal Kari Maripuu ja Markko Legonkov. 2015. aastal alustas Brightspark Coop Eesti Keskühistu majasisese tootehaldusplatvormi arendamist, kuid töö käigus mõisteti, et kaubanduse sujuvamaks toimimiseks oleks vaja probleem laiemalt ära lahendada. 2019. aastal müüs Brightspark oma tarkvaraarendusüksuse, et keskenduda üksnes Lexi.Marketi arendamisele. Brightsparki on kolmel korral nimetatud Äripäeva gasellettevõtteks, on pälvinud eduka ekspordi eest Euroopa ettevõtlusauhinna ning mullu tunnustas Sotsiaalministeerium firmat ka peresõbraliku tööandja märgisega.