Tallinna Ettevõtluspäev tõi kohale sada ideejanust silmapaari
2. oktoobril täitus Olümpia hotelli konverentsikeskus sadade ettevõtlike eestlaste ja välismaalastega. Ajujahi programm võeti ettevõtluspäeva külastajate poolt hästi vastu – praktiline töötuba „Sada viisi äriidee leidmiseks“ tõi täissaali ja kohti jäi puudugi, vabu istekohti nappis ka pereettevõtluse arutelul ja prototüübi tegemise seminaril.
Siinkohal korrutame üle mõned üksikud äriidee leidmise põhitõed, mis said töötoas põhjalikult, risti-rästi läbi arutatud:
- Esmalt – lahenda enda aktuaalne mure! Kui mingi mure või takistus segab sind töötamast või eraelu mugavamalt elamast – võta see ette, analüüsi ja mõtle, milliste eri nurkade alt saaks probleemi lahendada. Ajujahi võitnud Timbeteri meeskonnal oli vaja kiirelt mõõta palke: mõtlesid välja lahenduse, kuidas seda saaks teha ja küsisid abi ka IT-meestelt.
- Teiseks – mõtle laiemate probleemide peale. Ajujahi meeskond ja finaali jõudnud Bikeep sai 2010date alguses aru, et igal kevadel on uudistes järjekordne laine rattavarguseid ja see on suur probleem. Loomulikult – kui head rattalukku kaasas pole või see lihtsalt lõigatakse sinu poeskäigu ajal katki, on jube tüütu rattaga ringi sõita. Seepärast mõtlesid nad välja telefoniga lukustatatavad tugevast materjalist rattahoidlad, mis oleks üle linna laiali. Ja näe – inimesed kasutavadki Bikeepi rattajaamu usinalt.
- Kolmandaks – jälgi trendi. GoWorkABiti loojad nägid, et traditsioonilised personaliotsingu firmad on liiga kallid ja kohmakad selleks, et leida kiire vajadusega lühiajalisi abikäsi kui keegi jäi ootamatult haigeks või lahti on vaja pakkida suurem kogus kaupa. Appi tuli tehnoloogia ja nagu öeldakse, muu on juba ajalugu.
- Neljandaks – tunne mõnda teadlast või leiutajat. Ära pelga ülikoolide akadeemilisi üritusi – nii mõnigi kord on akadeemilises kestas peidus leidlike ja kasulike ideedega fanaatikud, kes on kaua aega unistanud, et saab oma ideid rakendada ka eraettevõtluses. Võta tal nööbist kinni ja too ta endaga koos Ajujahile.
- Viiendaks – kopeeri toimivat. Mis siis, et Uber alustas 2009. aastal? Tee sama, aga veelgi mugavamalt, võttes arvesse nii kohalikke olusid kui originaaltoote puudusi. Taxify tegi just nii 2013. aastal, kui Uber veel Ida-Euroopasse polnud jõudnud ning vennad Villigud on nüüdseks üle-euroopalised eeskujud.
- Kuuendaks – järgi oma unistusi. Klišee, aga töötab. Kui sulle ikka väga meeldib midagi teha, siis võta lihtsalt kätte ja proovi – äkki saab sellest äri vormida!
- Seitsmendaks – vaata, mis teised teevad. Guugelda kasvõi pool ööd märksõnu „what business popular“, „what do people do more“, rööprähkle mööda populaarseid ettevõtlusest pajatavaid telesarju ja ühisrahastusplatvorme – nii saad hea ülevaate sellest, mis popp ja miks mitte nii enda mõtted käima saada.
Nüüd kui oktoobri alguses õpitud põhitõed on läbi vaadatud-korrutatud: mõtle oma ideede peale uuesti ja saada oma hiilgavamad mõtted Ajujahile hiljemalt 28. oktoobriks. Vähemalt 60 000 eurone auhinnafond aitab sinu ideed ellu viia!