Prototüübi loomise meelespea
Ajujahi seminaril jagasid enda kogemust ja lugusid Ajujahi vilistlase GoWorkaBiti CTO Ethel Voites ning Capsteri asutaja Raivo Tamsalu.
Siinkohal toome välja kolm võtmepunkti, mis on olulised oma ideest või tootest esimese prototüübi loomisel.
Tee võimalikult ilus prototüüp
Prototüüp on lisaks uudsele lahendusele ka Sinu esimene visiitkaart. Seega hoolitse selle näitamisel, pitchimisel ja müümisel ka sellele, et see oleks kasutajale võimalikult atraktiivne. Kasutuskogemus algab esmasena ju visuaalsest tarbimisest!
Kirjuta võimalikult vähe koodi
Prototüüp on prototüüp kindlal põhjusel. See on Sinu esimene „valmis versioon ideest“. Selle täiendamine ja muutmine on idee algfaasis paratamatu. Arendusprotsess aga kallis. Seetõttu hoia arendusprotsess võimalikult lihtsana, et selle ümbertegemine eelnevat liialt tühiseks ei muudaks. Nii hoiad kokku ka kulusid.
Midagi pole ajutine
Kasutaja kujundab enda hinnangu esimese kokkupuute põhjal, mida on hiljem juba raskem muuta. Seetõttu mõtle hoolikalt, kas teed kogu enda prototüübi kasutajale korraga valmis või lähened ainult osade kaupa? Kui kasutajale prototüüp ei meeldi, siis võib hiljem teda uuele testimisele või katsetamisele oluliselt raskem tuua.
LUGEMISSOOVITUSED PROTOTÜÜPIMISE TEEMAL:
Making products under uncertainty: Retehinking the best practices when iterating on a product idea
(Hackermoon, 2018)
When a Prototype Isn’t Enough, Use Theatrical Tricks to Sell Your Idea
(Harvard Business Review, 2017)
Prototyping in Design Thinking: How to Avoid Six Common Pitfalls
(Interaction Design Foundation, 2018)