Microsofti start-up-guru Mihkel Rembel: tervisetehnoloogia tähtsus üha kasvab vaimsete murede lahendamiseks

6. november 2020

Microsofti start-up-guru Mihkel Rembel: tervisetehnoloogia tähtsus üha kasvab vaimsete murede lahendamiseks

Uuel Ajujahi hooajal hindab äriideid Microsofti start-up guru Mihkel Rembel. Palusime Mihklil anda nõu üle 300-le inimesele, kes esitasid 1. novembriks enda äriidee Ajujahile ja kellest kolmandik pääseb Ajujahi ekspertžürii ette novembri lõpus.

Mihkel, kes Sa oled Microsoftis ja mida Sa otsid Ajujahilt erasektori esindajana?

Olenemata sektorist otsin lahendusi, et parandada ettevõtete jätkusuutlikkust. Siin ma räägin nii ökoloogilisest jalajäljest, aga ka sellest, et kuidas enam panustada oma töötajatesse, partneritesse ja klientidesse. Seda kõike nii, et äriliselt oleks tegevus mõistlik.

Mis on Sinu varasemad kokkupuuted Ajujahi ideekonkursiga?

Olen varem hinnanud Ajujahi ideid. Samuti olen aastaid tagasi tutvustanud Ajujahi žüriile enda ideed. Tol korral küll edasi ei saanud. Mäletan, et žürii palus keskenduda story edasi andmisse ja tuua välja ainult peamised numbrid ning faktid.

Ajujahi konkursil kohtab igasugu hulle ideid. Mis on Microsofti hullud ideed, mis võiks ajujahilisi inspireerida?

Tõepoolest, hullud ideed pole meie jaoks võõrad ning nendesse võib Microsoftis end ära unustada. Ilmselt üks viimaseid – mis on ka saanud palju kajastust – on teha andmekeskus (data center) vee alla. Nii toodaks me taastuvenergiat ja hoiaks globaalselt kokku elektrikulusid.

Teine idee mis pole niivõrd hull, aga see-eest suure potentsiaaliga, on HoloLens ehk siis Mixed Reality prillid. Liitreaalsusprillid, eesti keeles. Hullus väljendub võimalustes, mis selle tehnoloogiaga kaasneda võivad. HoloLensist tulenevalt tahan ajujahilastele öelda, et väga hea on kiikuda seal innovatsiooni kasti äärel. Ei pea kohe tähti taga ajama. Väikesed sammud viivad innovatsioonini.

Kuidas kavatsed ajujahilisi hooaja vältel aidata, et nad teostaks oma idee võimalikult hea tulemusega?

Püüan neid motiveerida, et nad näeks erinevaid perspektiive enda ideele, protsessidele ja tegevusviisidele. Seda on vaja, et nad ise usuksid enda tegevuskäiku ja oleks valmis kiirelt takistustest kõrvale põikama. Samuti usun, et vana hea termin nagu “müük” on jäänud aina enam taustale ideede loomisel. Püüan aidata ajujahilistel mõelda enam müügile alguses ja siis tasakesi jõuame turunduseni. Üks asi veel. Microsofitis on tuhandeid talente, kes soovivad panustada uute asjade loomisse. Aitan ajujahilistel jõuda nende talentideni.

Microsofti kasutuses on terve hulk andmeid, millega saab viidata trendidele üle maailma. Kas oskad nimetada mõned valdkonnad või mõtted, kus tehnoloogiasektor ootab nn tegijaid?

Jätkuvalt käib aktiivne areng AI ehk masinõppe kui tööriista arendamise ümber. Teisalt enne kriisi ja nüüd kriisi ajal on näha seda, et kes on rohkem kasutanud oma ettevõttes Sustainabilty (jätkusuutlikkuse – toim.) mentaliteeti on oma sektoris vähem haavatav.
Toon välja ka tervisetehnoloogia sektori, mille olulisus vaimse tervise probleemide lahendamisel kasvab maailma mastaabis.

Mis filmi või seriaali soovitaksid ajujahilistele ideede genereerimiseks?

Olen suur filmi- ja seriaalisõber, seega soovitusi jagub. Nende saamiseks võib igaüks minuga ühendust võtta. Aga praegu toon välja hoopis ühe raamatu. “Total Recall: My Unbelievably True Life Story”, autoriks filmistaar ja endine kuberner Arnold Schwarzenegger. Leian, et see on inspireeriv lugu, mis jääb kummitama. Iga film, seriaal, raamat, video või podcast on hea seniks kuni ta inspireerib tegutsema.

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: