Klapp paneb vabakutseliste äri õitsema

14. jaanuar 2021

Klapp paneb vabakutseliste äri õitsema

TOP30 võistkond Klapp aitab vabakutselistel hõlpsamini omavahelisi töökontakte luua. Uurisime asutajalt Katrin Pressilt, kuidas vabakutseliste elu kergemaks tehakse.

Mida Klapp teeb?

Loome uut töötegemise keskkonda vabakutselistele, kus arenevad nende tööks kõige olulisemad inimsuhted. Viime vabakutselise kokku uute koostööpartneritega, kes sobivad temaga mitte ainult oma oskuste baasil vaid ka isikuomadustelt, tööstiililt ja eesmärkidelt. Võib öelda, et oleme nagu vabakutseliste Tinder.

Vabakutselise probleem on selles, et ta peab tegema kahte asja korraga: esiteks erialast tööd, milles ta on ekspert ja mille eest talle makstakse. Selle kõrvale käib aga kõik väikese ettevõtte juhtimise juurde kuuluv: turundus, kliendisuhtlus, logistika, finantsid, lepingud, new business. Suuremas ettevõttes on selle kõige jaoks mitmeid inimesi. Vabakutseline peab olema tark ja oma protsesse hästi optimeerima. Vastasel juhul ägab ta töökoorma all,kaotab sotsiaalse elu ja põleb lõpuks läbi.

Klapp parandab vabakutselise sissetulekute stabiilsust ja elukvaliteeti. Kui tal on oma tööprotsessid paremini läbi mõeldud ja head koostööpartnerid, kellega tööd jagada, siis ei pea ta nii palju juhuslikku tööd otsima. 

Traditsiooniliselt jagunevad ettevõtte äripartnerid klientideks, koostööpartneriteks ja konkurentideks ning me kipume neid ka vastavalt rollidele kohtlema. Ettevõtja põhitähelepanu läheb uue töö hankimisele. Sellele panustavad ka suured vabakutselistele mõeldud veebiportaalid nagu Upwork ja Fiverr. Vabakutselise töö sisuline analüüs näitab aga, et 80-90% uutest projektidest tulevad olemasoleva suhtevõrgustiku kaudu. Kusjuures äärmiselt tõenäoline on saada uut tööd konkurendilt, kes on parasjagu tööga ülekoormatud. Ühelgi vabakutselisel teenusepakkujal ei teki ööpäeva tunde juurde. Selleks, et reageerida paindlikult muutuvale nõudlusele, teevad vabakutselised omavahel tihedat koostööd. Klapp tahab seda koostööd muuta kiiremaks, sujuvamaks ja eesmärgipärasemaks.

Kuidas meeskonnaga sellise ideeni jõudsite?

Kõik sai alguse sellest, et tuli koroonaviirus ja ka minu vabakutselistest tutvusringkonda tabas paanika. Hakkasin mõtlema võimalustele, kuidas erinevates valdkondades tegutsevad vabakutselised saaksid teineteisele kasulikud olla – oleme kõik sarnaste vajadustega väikeettevõtjad, aga töötame erinevates valdkondades.

Samal ajal sattusin oma esimesele häkatonile ja kogesin uut energiat, mida ühise eesmärgi nimel tegutsemine annab. Samuti vaimustas, kuidas erinevate elualade inimesed üksteist täiendavad. Sain aru, millest üksi tegutsevad spetsialistid igapäevaselt ilma jäävad, kui neil ei ole kellegagi oma ideid põrgatada.

Paar nädalat hiljem toimus The Global Hack ja need mõtted olid mul selle ajani peas edasi keerelnud. Pakkusin idee välja ja 10-inimeselise rahvusvahelise meeskonnaga tegime esimese ideearenduse. Tänaseks on meeskond on küll muutunud, aga probleem ja lähtekoht selle lahendamiseks on jäänud samaks. Nüüdseks on meeskonnas vabakutselised, kellele see probleem on igapäevaselt oluline. See on meile südameasi.

Idee valideeris end ise. Klapi arendamiseks kokku tulnud vabakutselistest meeskonnaliikmed varem üksteisega tuttavad ei olnud. Klapi arendamise kõrvalt nägime kiiresti, et meil õnnestub üheskoos ka oma kliente paremini teenindada. Kõigi võimalused avardusid tänu uutele tutvustele.

Kellel Klapist kasu on?

Meie äpp on rohkem vaimse töö tegijatele. Neile, kes pakuvad teenust – oma teadmist või oskust. Valdavalt on need arvuti taga istuvad inimesed: spetsialistid, eksperdid, konsultandid, loovtöötajad. 

Vabakutseliste elu on olemuselt väga paljus koos töötamine. Paljudes valdkondades on töötab  ta nagu agentuur. Kui kliendil on suurem vajadus või projekt, siis üks keskne vabakutseline võtab selle vastu, kui ta teab, kellega koostöös vajaminevaid teenuseid pakkuda. Üks on peatöövõtja ja teised alltöövõtjad. Ja järgmise projekti puhul jagunevad need rollid vajaduse järgi teisiti.

Toon näite turundus- ja reklaamimaastikult: tehakse mõnele suuremale ettevõttele reklaamikampaaniat. Üks vabakutseline on kampaania loovjuht, kes mõtleb idee välja. Siis paneb ta paika, keda tal meeskonda tarvis on: kujundajat, projektijuhti, fotograafi, stilisti, videograafi, monteerijat… See spekter on lai. Isegi 20-liikmeline meeskond võib koosneda ainult vabakutselistest. 

Klapist saavad kõige rohkem kasu need, kes tahavad kasvada ja areneda. Uudishimulikud ja uuele avatud inimesed, kelle jaoks vabakutselise töö on teadlik valik ja eelistus. Neile on oluline, et tunnid, mis nad kulutavad tööle, oleksid mõtestatud ja parandaksid nende elukvaliteeti. Üksikettevõtja jõuab varem või hiljem arusaamiseni, et tema ise ongi ettevõtte suurim väärtus ning eneseareng on oluline osa äriplaanist. Parim viis kasvada on teiste sarnase mõtteviisiga inimeste kõrval ja kaasabil.

Kes praegu teie kasutajad on?

Hetkel me veel tootega turul ei ole. Teeme esimesi teste ja arendame prototüüpi. Meie süsteem ei tööta mitte tavalise netifoorumi põhimõttel, vaid läbi inimeste kokku viimise ehk matchimise. Me ei taha selle ümber infomüra. Lähtepunkt on, et kasutajal on vähe aega ja ta tahab kvaliteetset eelvalikut võimalikest koostööpartneritest. Facebooki-gruppides surfata saab ju praegu ka, aga me tahame alustada sellest, et küsime kasutajalt, mida ta vajab ja pakume talle personaalselt leitud valikuid. Klapi põhisisu ongi matchimise algoritm. Sellega praegu töötame ja teeme teste. Huvilised saavad juba praegu meie kodulehe kaudu end kliendiks registreerida ja toote testimises osaleda.

Kuidas see matchimine käib? 

Kasutajal tuleb täita lühike ankeet. Seepeale kuvatakse talle teisi kasutajaid vastavalt tema eelistustele. Näha on sobivuse protsent ja märksõnad, mille alusel neil klapp tekkis. Kui ühised huvid on määratletud, on inimestel lihtsam ka omavahelist suhtlust alustada. Salvestatud kontaktidest tekib andmebaas, mida on kiiret reageerimist nõudvates olukordades, näiteks uut projektimeeskonda moodustades või hinnapakkumist tehes mugav kasutada.
Soovitatud profiilide vahel pakume kasutajale lühikesi mängulisi teste, mille abil ta saab vähese vaevaga ja kiiresti oma kasutajakontole andmeid lisada ning oma eelistusi täpsustada. 

Mis on Klapi eesmärgid Ajujahil?

Klapi eesmärk on näidata Eestile, et meil on lisaks senistele IT-edulugudele ka vabakutselise töö valdkonnas unikaalne kogemus ja konkurentsieelis. Klapp võimaldab Eesti vabakutselisel samaaegselt parandada iseenda elukvaliteeti ja muuta maailma. Selliseid pakkumisi väga sageli ei tehta.

 


 

Klapi leiad:

www.getklapp.com

Facebook: @getklapp

Instagram: @getklapp

 

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: