Kaks aastat pärast Ajujahti: kuidas elab Biofire?

23. juuni 2020

Kaks aastat pärast Ajujahti: kuidas elab Biofire?

2018. aastal Ajujahil teise koha saanud Biofire sai saatest tuule tiibadesse. Osalemisest möödunud kahte aastat on bioetanoolist tooteid valmistav ettevõte kasutanud tootearenduseks ja uutele turgudele sisenemiseks.

Ajujahil osalemise ajal oli Biofire ainuke toode loodussõbralik süütegeel. Tegevjuhi Urmas Habakuki sõnul mõisteti aga peagi, et ainult ühe tootega on raske supermarketite ja teiste poodide lettidele pääseda. Ühe toote pärast uue pakkujaga tegelemine on suurtele edasimüüjatele tülikas ja nõuab liigselt aega. Sellest ajendatuna on ettevõte viimase kahe aasta jooksul tegelenud aktiivse tootearendusega. Portfelli keskmeks jääb bioetanool, millest hakatakse valmistama lisaks süütegeelile ka nanotehnoloogial baseeruvaid aknapesuvedelikke sõidukitele. 

Lisaks tuttavale toorainele uute kasutusalade otsimisele jätkatakse arendusega ka juba tuttaval suunal. Peatselt on valikusse lisandumas 100% tahke geel tule süütamiseks ning enese soojendamiseks militaar- ning matkasektorile.

Tänu laienenud tootevalikule ja 2-3 aastat kestnud pidevale tööle on Biofire tooted lisaks Eestile nüüd saadaval ka Lätis, Leedus, Poolas ja Sloveenias.

Hoolimata sellekevadisest kriisist läheb Biofirel hästi. Kuigi kriis mõjutas oluliselt tooraine hindu ning pani pausile paljud läbirääkimised, tuldi raskustega toime ja nüüdseks on olukord normaliseerumas. 2020 on senini olnud Biofirele Eesti turul edukaim aasta ning tegevjuht prognoosib tugevat kasvu ka järgmiseks aastaks.

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: