INTERVJUU: Ajujahi finalist Timey tahab žüriid vapustada meeskonna arenguga

22. mai 2019

INTERVJUU: Ajujahi finalist Timey tahab žüriid vapustada meeskonna arenguga

Ajujahi finalist Timey toimetas loetud päevad enne finaali Eesti suurimal tehnoloogiakonverentsil Latitude59.

Timey toodab tarku “parim enne” indikaatoreid. Tootele või kastile kinnitatakse väike kleebis, mis värvub punaseks, kui toodet ei ole hoitud õigel temperatuuril.

Neil hoiavad silma peal teine finalist ALU ja koridorides vilksab aeg-ajalt läbi ka kolmanda finalisti Groveneeri esindaja. Ent kui ALU ja Timey meeskonnad vahetavad avameelselt kogemusi ja humoorikaid eksimusi, siis Groveneer hoiab pigem omaette.

Enne lühiintervjuud olid Timey eestvedajad Laurent Läheb ja Martin Möllits esitanud oma äriideed Talsinki tunneli eestvedajale, punast kampsunit kandvale Peter Vesterbackale. Viimane jäi Timey ideega rahule. Jäid teisedki idufirmade eestvedajad, kes sageli peatusid Timey asutajate juures, et soovida neile jaksu Ajujahi finaaliks.

Kas see on teie esimene Latitude’i-kogemus?

Ei, olime siin eelmisel aastal ka. Aga siis olime täiesti kontvõõrad kõigi jaoks ja teadsime vaid paari tuttavat nägu. Sel aastal läks meil 20 meetri läbimiseks pool tundi – igal pool on tuttavad.

Kas tuntus on tulnud äritegevuse ja/või Ajujahi tõttu?

Mõlemat pidi. Start-up kogukond hoiab Eestis lahedalt kokku – kui käid üritustel kohal, õpid näod kiiresti ära.

Millele on aur läinud viimasel kolmel nädalal? Mis on põhiline fookus enne Ajujahi finaali?

Piloodid. Täna läks käima La Muuga piloot, kus jäätised lähevad Eestist Saksamaale ja sealt saame tulemused, kas tooted toimivad. Nii pikka pilooti pole meil varem olnud. See ettevalmistus on olnud karm.

Oleme ka jätkuvalt arendustööga hõivatud ning klientidega suhelnud. Oleme üritanud kaardistada nende vajadusi, uurinud nende tooteid ja kommunikatsiooni parandanud.

Kui palju võtab aega Ajujahi finaaliks valmistumine äritegevuse ja pilootide kõrvalt?

Ikka võtab, ehkki me ei ole aega niimoodi mõõtnud. Finaalis tehtava esitluse planeerimine võtab aega ja ressursse piisavalt, ütleme nii. Kuna finaal toimub otse-eetris, lisab see mitu elementi planeerimisele juurde. Oleme ise elevil – meil paluti show’d teha ja seda oskame teha. Aga me praegu oma kava ei taha reeta.

Andke ükski vihje: millise narratiiviga te vapustate Ajujahi žüriid finaalis?

Oma arenguga. Meie tootmise, professionaalsuse ja äriplaani areng on see, mis paneb meid eriti särama. Arendades oma toodet oleme suuresti isiksustena arenenud.

Kas see veenab kogu žüriid… Muideks, keda üldse žüriist kardate?

Paari žüriiliiget ikka natuke pelgame, aga ei taha jällegi reeta, keda. Pärast finaali tule uuesti meie jutule ja siis võime juba laialt seletada, miks ja keda ja mis.

Ajujahi finaalis saab kasutada kõiksugu eriefekte. Kas kasutate tossu kah viimase müügikõne tegemisel?

Veel ei ütle (salakavalalt).

Kuivõrd olete kursis olnud konkurentide tegemiste ja plaanidega viimastel nädalatel?

Iga kord kui kokku saame, käib väike poksiring ära (naerdes).

Saan aru, et ALU meeskonnaga käib, aga Groveneeriga vähem. Nad on väitnud, et nad ei tea teie ega ALU vahepealsetest tegemistest suurt midagi. Teie toodet ja arengut teavad – sellest piisab.

Meie nende kohta teame. Siit-sealt infot koguneb.

Mis on žürii küsimus, mida finaalis kõige rohkem kardate?

Me seda välja ei ütle (meestel jälle naerumuiged suul – toim.). Teame, mis see on, aga ei taha öelda.

Aga teema, mis võib osutuda valusaks?

Kindlasti nad küsivad, et kuidas meil tootmisega läheb. Sellega saab alati parem seis olla.

Kas selle jaoks peaks meeskond laienema? Mis seis teil üldiselt meeskonna laienemisega on?

Pikas plaanis peaks. Kuid meiega just liitus paar nädalat tagasi üks keemik. Praegu me kedagi juurde ei otsi, aga tulevikus kindlasti. Suve keskpaigast hakkab uuesti otsinguperiood pihta, et leida tööjõudu.

Ajujahi 12. hooaja superfinaali otsesaade on TV3s neljapäeval, 23. mail kell 20. Konkursi auhinnafond on 75 000 eurot, millest võitja viib välja vähemalt 30 000 eurot.

Ajujahi kõiki telesaateid saad vaadata siit.

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: