Finalist Groveneer: oleme efektiivsemad – enam pole olukordi, kus keegi rügab Hunt Kriimsilma kombel seitsme asjaga
Groveneeri meeskond sõidab Ajujahi finaali puitpaneelidega kaetud autoga, kuid fookus on nihkunud Skandinaavia äri peale.
Ajujahi kolmest finalistist näib Groveneer praegu kõige küpsem ettevõte. Groveneer töötas välja “tõmba-ja-kleebi” kinnitusega naturaalse tammepuidust puitpaneeli, mis aitab igal inimesel luua kodus ja kontoris unikaalse seinamustri või muuta tavasein puitseinaks. Nüüdseks esitlevad nad oma toodet mitmel turul ja suudavad täita järjest suurema mahuga tellimusi.
“Ei tea, kas see on ettevõtluse faas või Ajujahiga seotud, aga kasvuetapid vahetuvad järjest kiiremini. Tiimi sees on rollid paigas ja järjest vähem on olukordi, kus keegi rügab Hunt Kriimsilma kombel seitsmes ametis. Osakondade tunne tekib juba – vahel ei teagi, mida teised teevad oma valdkondadega ja seetõttu on nädalastel arupidamistel sageli positiivseid üllatusi,” võtab Groveneeri turundusjuht Karl Saluveer viimaste nädalate arengu kokku.
Ajujahi peaauhind kuluks ära ekspordiks ja veebikalkulaatori tegemiseks
Finaali jaoks on Groveneeril “paar päris suurt asja” varuks, aga idufirma ei taha plaane avada enne TV3 otse-eetrit neljapäeva õhtul. Ometigi paljastasid Groveneeri tegijad mõned päevad tagasi ühe osa finaalsaate viimasest müügikõnest – nad toovad stuudiosse puitpaneelidega kaetud auto.
“MacGyveri-tüüpi Wrangleri auto me leidsime ja teame katsetuste pealt, et materjal jääb autole üllatavalt hästi peale. Auto katmine on paari tunni küsimus, mitte päeva. Kui meie asemel paigaldaks paneele mõni meie paigalduspartner, läheks veelgi kiiremalt,” ütles Saluveer.
Ent finaali etteaste on Groveneeri jaoks muutunud viimasel kolmel nädalal teisejärguliseks. Asutajad on võtnud fookuseks eesmärgid, mis peavad olema täidetud kuue kuu pärast, mitte finaaliks. “Ajujahi finaaliga kaasnev tuntus ja raha on tööriist tulevikuks, kuid tööriistu leiab nüüdses arengufaasis ka mujalt,” sõnas Saluveer.
Raha kuluks ära eelkõige ekspordi peale – Groveneer tahab end turundada Skandinaavia meediakanalites ja luua iga turu jaoks kohalikke eripärasid arvestavat sisu. Lisaks andsid žüriiliige Sami Seppänen ja mentorid Funderbeamist Groveneerile ajendi luua veebikalkulaatori, millega saab tellimuse digitaalselt valmis teha. See rikastaks Skandinaavia siseviimistlusturgu, kus inimesed on harjunud asju ostma pigem ehituspoest või arhitekti käest.
Elukaaslase isa tahtis õpetada arvutamist
Ajujahi peaauhinna 30 000 euro võitmiseks peab iga tiim vastama mitu korda küsimusele: “Kuidas te kasvate edasi?”
Groveneeri meeskond toetub spetsialistide väljast tellimisele, kus iganes võimalik. Lisaks käisid nad hiljuti tootmistehased läbi, et tõsta tootmismahtu – ühise ajuragistamisega leidis meeskond variandi, kuidas tootmisliine ühendada. Lisaks leiti, et tootmisahelast saab tehnoloogia kombineerimise tõttu välja võtta ühe kalli lõikamisaparaadi, mis säästab aega ja kliendi jaoks raha. Mõned tegevused automatiseeriti. Usinalt kasutab Groveneeri teise Ajujahi kasvandiku GoWorkABiti teenust ajutise tööjõu palkamiseks, väljast tellitakse ka finantsabi.
Olenemata arengutest valmistub meeskond kriitikaks – Ajujahi saate formaat nõuab žüriilt teravaid repliike ja küsimusi. “Lähedane isik tuli üks päev pärast ühe saate vaatamist ja ütles: “Kuule, jõle ägedalt teete oma asja, aga tahad, ma õpetan su arvutama?””, meenutab Saluveer, kes kasvas üles ETV telemajas ja teab osava montaaži nippe.
Tegelikult ei jõua ekraanile ligi poole tunni jagu žürii ja meeskondade vahelist arutamist, mis on märksa pehmema retoorikaga. Aga žürii kriitikat hindab meeskond sellegipoolest. “Eestis pole palju kohti, kus saaks seitsme eri valdkonna spetsialistidelt tagasisidet,” ütleb Saluveer ja tõdeb takkapihta, et äris ongi parim sõber eelkõige pädev kriitik.
Finaali eel ei kardagi Groveneer niivõrd konkurente ega kriitikat, vaid ühe lause valet ajastust viimases müügikõnes, mis on sekundi täpsusega rihitud. “Kui keerame selle metsa, siis saab nalja, aga mis seal ikka,” ütleb Saluveer.
Elu pärast finaali jätkub nii kaotuse kui võidu korral plaanipäraselt – Taanis sisedisaini messil toodet müües. Korraks tahaksid meeskonnaliikmed põigelda metsa, et istutada mõned puud maha. Viimastel nädalatel on meeskonna uueks visiooniks saanud “nullenergiatoote” kontseptsioon – istutada metsa sama palju puid kui ise ära kasutatakse.
Ajujahi 12. hooaja superfinaali otsesaade on TV3s neljapäeval, 23. mail kell 20. Konkursi auhinnafond on 75 000 eurot, millest võitja viib välja vähemalt 30 000 eurot.
Ajujahi kõiki telesaateid saad vaadata siit.