Biofire: lihtsuses peitub edu
Kui Ajujaht oleks loom, siis jänes – pealtnäha väike ja vaikne, aga kui hoo sisse saab, siis oh-kui-väle. Just nii arvab Ajujahi XI hooajal teise koha saavutanud Biofire’i tiimijuht Urmas Habakukk. Tegelikult võib samamoodi iseloomustada ka tema enda ettevõtet Biofire’it.
Kui Biofire keskkonnasõbraliku ja taastuvenergial põhineva süütegeeli ideega alustas, ei olnud nad veel teadlikud sellest, et jõuavad Eest suurima äriideede konkurssi kolme parema hulka. Veel vähem oskasid nad ette näha seda, et üsna pea on neil mitu tegevusharu ning toode jõudnud nii Soome, Rootsi, Inglismaa, USA kui mitmetele teistele turgudele. Biofire’i riigipiiridest välja kasvanud edulugu tõestab, et ka pealtnäha kõige tavalisem toode võib endas peita tohutut potentsiaali. Üks Eesti edulugudest – selles pole kahtlustki!
Ajujaht on rohkemat kui telesaade
“Kas minutit teles võrdub umbes kaks päeva tööd,” – just nii naljatleb Urmas, kui Ajujahi-kogemusele tagasi vaatab. Ajujaht ei ole pelgalt žürii või investorite ees pitchimine, turunduskampaania kallal ajude ragistamine ning muude higistamaajavate ülesannete lahendamine telestuudios kaamerate rambivalguses. Ajujaht on kuid vältev arenguprogramm koos koolitusnädalavahetuste, teemaõhtute, mentorluse ja palju muuga. Intensiivne programm ongi aga Urmase sõnul see, mis ideed mõttetasandilt reaalsusesse aitab tuua ja tunduvalt kiiremini liigutama paneb. Ilma Ajujahita, on Urmas kindel, poleks Biofire täna seal, kus on.
Enne konkursile kandideerimist oli Urmasesse juurdunud teadmine, et Ajujaht on peaasjalikult keskendunud IT-valdkonnale ning selle pealt sündis koheselt ka järeldus, et idee alternatiivsest süütegeelist pole see, mida otsitakse. Tänaseks saab ta julgelt väita, et mis tahes idee kellelgi peaks olema – olgu see nii lihtne kui tahes – Ajujaht on vaieldamatult kõige õigeimaid radu, kust alustada. Ja nagu näeme, on otsus konkursil osalemisest nii Biofire’i kui Urmase enda jaoks, kellest tänaseks täiskohaga ettevõtja saanud, pöördeliseks osutunud.
Ajujahiga ei lõpe midagi, pigem algab
“Tegutsema peab!”- Just nii arvab Urmas ja lisab, et see kehtib nii nendele, kel idee tootest või teenusest peas alles küpsemas kui neile, kes juba ettevõtlusmaastikul kanda kinnitanud. Ajujaht pani tema ja ta ettevõtte jaoks kogu protsessi kordi kiiremini liikuma ning tänu pidevale tegutsemisele sai võimalikuks ka areng ja kasvamine, mis jätkuvad praeguseni. Ka tutvused ning kontaktid, mida Ajujaht pakub, on tema sõnul hindamatud. Tõsi ta on – omaette toimetades ja pusides on keeruline kohtuda uute inimeste ja vaatenurkadega ning saada omaenda ideele värsket pilku. See on miski, mida Ajujaht osalejatele pakkuda suudab.
Kui Urmaselt küsida, kas ta oleks nõus uuesti Ajujahile tulema, kõlab selgekõlaline vastus: “Absoluutselt! 100%!” Kuna Ajujaht on praeguseks Urmasest aga täiskohaga eduka ettevõtja vorpinud, võib selle idee praegu tuleviku tarbeks varna riputada. Seniks soovime Biofire’ile aga jätkuvat edu ja turgude vallutamist!