Ajujahi võitis hambapesu innovaator Münt
Eesti suurima äriideede konkursi “Ajujaht” superfinaali võitis idufirma Münt, mis annab inimestele alternatiivi vanale heale hambaharjale ja hambapastale, pakkudes nende asemel hambapesutablette.
Ajujahi võiduga teenis Münt 30 000 euro suuruse auhinnaraha. Eesti äriinglite 100 000 euro suuruse investeeringu sai eraõpetajaid ja peresid virtuaalselt kokku viiv Mentornaut.
Münt asutati aastal 2019 nelja Hugo Treffneri Gümnaasiumi noore poolt, kes tahtsid luua hommikurutiini kemikaalidevabaks ja keskkonnasõbralikuks. Mündi hambapesutablette hoiustatakse klaaspurgis ning kui tabletid otsa saavad, saadetakse neid juurde biolagunevas paberkotis süsinikuneutraalse tarnega. Kemikaalidest pungil hambapasta asendatakse 100% naturaalse kapsliga, et säästa lisaks loodusele ka tervist. Münt plaanib arendada välja ka muid hügieeni- ja kosmeetikatooteid, millega trügida Skandinaavia turule.
EASi innovatsioonijuhti ja Mündi mentorit Inge Laasi võlus võidutiimi puhul nende puhas energia ja tegutsemistahe. “Nad olid alati valmis kohe tegutsema, aga siiski mitte uisapäisa tormates, vaid alati kaasati arvamusi ka mujalt. Ajujahist said nad teadmised, tööriistad ja vinge mentorite armaada – nii et Colgate ja Blendamed hoidke alt,” ütles Laas ning soovis kõikidele osalejatele tuult tiibadesse.
SEB Balti strateegiajuht Andra Altoa ütles, et sel hooajal saavutatud tiimide progress oli läbivalt tugev ning finaal pingeline. “Eestis asutatakse ühes aastas 26 000 ettevõtet. Usun, et Ajujahi vilistlased hoiavad pikka edumaad nii Eesti kui rahvusvahelises konkurentsis. Me oleme näinud mitu kuud, kuidas Ajujahi tiimid teevad nii intensiivset tööd arenguprogrammi jooksul, et mõista oma kliente ja leida hea idee taga ka toimiv äri. Ajujaht on siiski vaid algusfaasi kiirendi, edasine edu sõltub pühendumisest oma tulevikuäri visioonile ning tulemusele,” ütles Altoa. Ta lisas, et kuna Münt on ka õpilasfirma, võiks tegu olla uue innustava majakaga teistele õpilasfirmadele.
Ajujahi II koha ja 15 000 eurot sai elektriautode laadijate võrgustikku arendav RUEX ning III koha koos 5000 euroga Lexi.Market, kes loob pilveteenust, mis aitab jaekettidel lihtsustada müügiprotsessi. Lexi.Market kaasas Ajujahi vältel Funderbeamis suletud ühisrahastusvooru kaudu mitusada tuhat eurot. Lexit juhendas Elisa erakliendiüksuse juht Andrus Hiiepuu, kes ütles, et Lexi lahendatav mure ei ole kõigi jaoks nähtav, kuid mõjutab praktiliselt igat inimest.
Microsofti arenduskeskust juhtiv Tanel Erm ütles, et kuigi RUEX ei võitnud Ajujahti ega saanud Lexi kombel ühisrahastusest palju raha, on neil siiski olemas kõik võtmed, et jõuda Euroopas väga kaugele. “Elektriautod ja nende jaoks vajalik laadimistaristu on alles arenev valdkond, kuid tulevik on selgelt selle päralt. Konkurents on tihenemas, seega võtmetähtsusega saab olema küsimus, kui atraktiivselt suudab RUEX lahendada äriklientide jaoks laadijate tarne ja integratsiooni oma platvormi kaudu populaarsetesse äppidesse – ja seda mitte ainult Eestis, vaid ka Põhjamaades ja USAs. Kui see õnnestub, võime ehk siin isegi näha kunagi järgmist ükssarvikut,” arvas Erm.
Eesti suurima äriideede konkursi ellukutsuja on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS), partner SEB ja suurtoetajad Elisa, Microsofti arenduskeskus ning Maxima. Lisaks neile toetavad Ajujahti TRINITI advokaadibüroo Tallinna linn, Tartu linn, Pärnu linn, Harku vald, Saue vald ja Tartu Loomemajanduskeskus. Ajujahi elluviimist rahastab EAS Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.