4 põhjust, miks osaleda Ajujahil
Eesti suurima äriideede konkursi Ajujaht 2018. aasta võitja on toitlustuse valdkonnas digirevolutsiooni tegev FoodDocs, kes aitab ettevõtetel tagada, et toiduohutuse dokumendid vastaksid seadusele. FoodDocsi tegevjuht Katrin Liivat möönab, et idee osaleda konkursil oli hirmutav väljakutse, kuid ilma Ajujahita ei oleks nende areng olnud nii kiire ja edukas.
Ajujahiga läks gaas täie hooga põhja
Kui uurida, mis on kõige suurem erinevus FoodDocsis enne ja pärast Ajujahis osalemist, ütleb Katrin, et enne olid ettevõtte tegemised üsna igavad võrreldes sellega, mis pärast konkurssi juhtuma hakkas. Enne Ajujahti oli ettevõttel käsil aeglane periood, mil oodati prototüübi valmimist, et saaks hakata tegutsema. Ajujahis aega ootamiseks ei ole: konkurss toetab start-up’i mõttemaailma, kus on surve kiiresti kasvada ja areneda. Pärast saate lõppu on FoodDocsi meeskonnal olnud käed-jalad tööd täis.
Ajujaht pani fookuse paika
FoodDocsi jaoks muutus konkursi käigus nende nägemus sellest, kuidas arendada ja kellele oma toodet pakkuda.
„Meie algne idee oli pakkuda toodet ühekordse teenusena alustavatele restoranidele, mille peale Alar Kolk küsis, kui palju uusi restorane lisandub aastas. Meie vastasime: 2400. Sellele järgnes küsimus: kui palju on olemasolevaid restorane Eestis ja Euroopa Liidus? Meie vastasime, et vastavalt 15 000 ja 15 miljonit, mille peale Alar Kolk küsis, kumb number on suurem…“
Tänaseks on tootest saanud kuutasupõhine töölaud ja ettevõte on võtnud käsile suuremad väljakutsed – FoodDocsi põhiprioriteet on nüüd viia toode ka Eestist välja.
Ajujaht toob kaasa tuntuse
Katrin kinnitab oma kogemusele toetudes, et Ajujahi teavitustöö on mahukas. „Kui Ajujahti ei oleks, siis poleks me FoodDocsiga üldse siin, kus me praegu oleme. Ajujahi ajal üritasime end toitlustusettevõtetele müüa, aga niipea, kui me Ajujahi ära võitsime, tulid meie juurde ise kõige suuremad jaeketid. Leidsime hoopis sellise segmendi, kellel on meid vaja.“
Neile, kes veel mõtlevad Ajujahil osalemisest
Küsimuse peale, miks üldse peaks oma idee konkursile üles andma, lähevad Katrini silmad särama: „Alati tasub minna, mis sul kaotada on? Kaotada on ainult see, et lähed žürii ette ja nad küsivad sinu käest viis küsimust, mis suunab sind tegelikult selle asja peale õige nurga alt mõtlema. Ning isegi kui sa järgmisesse vooru edasi ei pääse, siis ehk need viis küsimust liigutavad su ettevõtet edasi. Aga kui vastad nendele viiele küsimusele õigesti ja saad edasi…“
SEB kutsub esitama oma ideid Ajujahile kuni 28. oktoobrini. Ideid saab esitada siin.