Täna selgub Ajujahi võitja! Milliseks hindavad finalistid oma võidušansse?

8. detsember 2022

Täna selgub Ajujahi võitja! Milliseks hindavad finalistid oma võidušansse?

Juba täna õhtul selgub ETV ekraani otse-eetris Ajujaht 2022 võitja! Finaali jõudnud iduettevõtted hindavad oma võidušansse ning selgitavad, keda peavad enda suurimaks konkurendiks.

Ligi kaheksa kuud väldanud Ajujahi kiirendiprogramm on lõpule jõudmas. Täna esitavad Ajujahi superfinaalis žürii liikmetele oma viimase pitch’i ehk müügikõne Complok, Steelmonitor ja Crump. 

Keda peavad finalistid oma suurimateks konkurentideks?

Nii Complok kui ka Crump peavad enda suurimaks konkurendiks Steelmonitor’i, kes koondab oma platvormile teraskonstruktsioone tootvate ettevõtete kasutamata jäänud terasprofiilide laoseisu. “Steelmonitor on leidnud viisi, kuidas ülejääkidest teha äri. Neil on füüsilise tootja ees tarkvaraettevõtte eelised, ent sellega kaasnevad ka probleemid. Näiteks võib nende teenus olla lihtsasti kopeeritav,” arvas Crump’i kaasasutaja Jürgen Jürgenson

“Ilmselt on oma äriga kõige toimivamasse ja stabiilsemasse staadiumisse tänaseks jõudnud Steelmonitor,” nõustub Comploki kaasasutaja Maarja-Liisa Soe.

Steelmonitori kaasasutaja Andri Väljaots leiab aga hoopis, et sellisel konkursil pole niivõrd oluline jälgida mida teised teevad vaid kuidas ise oled endale seatud eesmärke täitnud ja arenenud. “Kipub ikka nii olema, et kes rohkem pingutab sel ka paremad tulemused ja jõuab kaugemale,” sõna Väljaots.

Milliseks hindavad finalistid oma võidušansse?

Crump, kes on võtnud sihiks kanepist ja hernestest valmistatud supertoiduga muuta kiirtoit tervislikuks ning säästa keskkonda, usub, et on superfinaaliks oma parimas vormis. “Ajujahi kiirendis võistlesime igapäevaselt iseendaga. Oleme õppinud meeskonnana tegevusi prioritiseerima ja loonud distsipliinid, mis toovad meile edu,” kirjeldas Jürgenson. 

“Kuna tegemist ei ole spordiga, näiteks korvpalliga, kus võidab see, kes viskab mängu lõpuks rohkem punkte, siis on oma osa ka subjektiivsel hinnangul. Seega kui pole konkreetseid kriteeriumeid võib esineda ka ootamatuid lõpplahendusi,” nentis Väljaots.

Comploki kaasasutaja Maarja-Liisa Soe arvates on nende jaoks juba kolme parima hulka jõudmine suur võit. “Oleme andnud endast kogu Ajujahi vältel parima ning plaanime seda teha kuni lõpuni välja. Selles osas, milliseks lõplik TOP 3 järjestus kujuneb, on žüriil kahtlemata keeruline valik ees. Meie hinnangul on kõik tiimid võidu väärilised,” arvas Soe.

Suurim Ajujahist saadud võit

Kõik Ajujahi juubelihooajal finaali jõudnud iduettevõtted tegutsevad erinevates sektorites ning on kiirendiprogrammi jooksul leidnud oma tootele või teenusele klientuuri.

“Ajujahi programmi käigus oleme mõistnud, kui väärtuslik on oma toote arendamisel klientide tagasiside ja nende vajadustega arvestamine. Pigem tasub alati klientide käest küsida, mitte ise nende vajadusi eeldada,” kirjeldas Comploki kaasasutaja Maarja-Liisa Soe. 

“Tänu Ajujahile oleme valmis välisinvesteeringu kaasamiseks. Meil on plaan, milliseid tegevusi ja mis järjekorras oma ettevõtte arenguks vaja teha on, lisaks sellele oleme läbi mõelnud ja vormistanud ka kõik selle, mis puudutab juriidikat ja lepinguid,” sõnas Soe. 

Kõikide tiimide sõnul on kiirendiprogrammis osalemine toonud neile nii uusi ja vajalike kontakte oma ettevõtte ja äriidee arendamiseks kui ka andnud läbi koolituste ja žürii ning mentorite konstruktiivse kriitika palju praktilisi teadmisi. “Saime ka arusaama, kuidas ühte telesaadet päriselt tehakse ja kui ägedad ning professionaalsed inimesed selle kõige taga on,” kirjeldas Steelmonitori kaasasutaja Andri Väljaots. 

“Unistustel on suur jõud ja tänu Ajujahile oleme seadnud meeskonnaga kõrged utoopilised eesmärgid, mida oleme saavutanud. Ajujahi kiirendis olles võistleme igapäevaselt iseendaga, et ennast õigesti häälestada ja anda parim. Oleme õppinud meeskonnana prioritiseerima ja loonud distsipliinid, mis toovad meile edu,” sõnas Crumpi kaasasutaja Jürgen Jürgenson.

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus. Läbi aastate on Ajujahile esitatud ligi 5000 äriideed ning riigiasutuse programmist on tuule tiibadesse saanud mitmed kohalikud ja rahvusvahelised edulood. Tuntumate vilistlaste hulka kuuluvad näiteks Bolt, Bikeep, Click & Grow, GoWorkaBit, FoodDocs, Groveneer, Timbeter jpt.

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: