SEB eAkadeemia | Kuidas alustada, kui äriidee on olemas?
Taksotellimistarkvara Taxify sai alguse klassikalise startup’ina. Kolme aasta jooksul on aga ettevõte väga hoogsalt arenenud. Kui alguses plaaniti näiteks tegutseda Eesti turul ja asjaolude heal kokkulangemisel minna ka Lätti ja Leetu, siis nüüd laienetakse ülemaailmseks. Kuidas see on õnnestunud, räägib Taxify kaasasutaja Martin Villig.
- Kahetseda saab ainult tegemata jäänud asju.
- Üksinda kodus nokitsedes ei pruugi kaugele jõuda.
- Sageli on abiks sotsiaalne surve, mis ei lase hool raugeda.
Taxify loomise idee sai alguse tiheda liiklusega Kiievist, kus taksojuhid petavad sageli kliente ning takso leidmine on keeruline. Tegelikult oli ju ka Tallinnas sarnane olukord: turul oli 35 taksofirmat, igaühel 15–20 masinat, mis tähendas, et tipptunnil tuli takso saamiseks helistada viide-kuude firmasse. See oli reaalne probleem minu ja mu sõprade jaoks ning küsitlust tehes selgus, et samasugune mure on sadadel inimestel.
Äriidee arendamine on võrreldes kodus nokitsemisega palju süsteemsem ja kiirem, kui võtta appi mentorid ja kogemustega ettevõtjad või osaleda äriideede arendamise programmides ning näiteks Ajujahil ja Garage48-l. Nii on asja taga ka sotsiaalne surve, mis ei lase hool raugeda ning leida põhjusi, miks mitte ideega edasi minna.
Paljud inimesed räägivad aastast aastasse oma äriideest, kuid ei julge seda ellu viia. Idee tuleb lihtsalt ette võtta! Võtke üks nädalavahetus, kutsuge sõbrad appi ning tehke esimene versioon valmis. See on lihtsaim võimalus teada saada, kas teie äriidee üldse töötab. Kui ei tööta ja midagi läheb valesti, siis on see edaspidiseks õppetunniks. Kahetseda saab ainult tegemata jäänud asju!
Praktilisi materjale ja muud kasulikku leiad SEB eAkadeemia veebilehelt.